כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקשורת בשירות השלטון

פירוט השיחות בין נתניהו לעורך 'ישראל היום' נחשף

אחרי שחזר בו לבקשת השופטים, משרד רה"מ מסר את פרטי השיחות שנערכו בין רה"מ נתניהו לעמוס רגב, עורך 'ישראל היום' באותן שנים | על פי הדיווח מדובר בלא פחות מ-130 שיחות

פירוט השיחות בין נתניהו לעורך 'ישראל היום' נחשף
עמוס רגב צילום: פלאש90

לאחר מאבק משפטי ארוך וממושך שניהלו עו"ד שחר בן מאיר ועיתונאי 'חדשות 13' רביב דרוקר אתמול (שני) מסרו ממשרד ראש הממשלה את פירוט השיחות שנערכו בין השנים 2017-2015. בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ועמוס רגב, עורך 'ישראל היום' בשנים אלו. על פי הדיווח מדובר בלא פחות מ-130 שיחות.

המידע נמסר לאחר שנתניהו חזר בו לבקשת השופטים מהתעקשותו לא למסור את המידע בטענה כי שיחותיו עם רגב היו שיחות בין חברים ואינם נדרשים להיחשף.

על פי הנתונים שפורסמו במהלך הבחירות של שנת 2015, שוחחו נתניהו ורגב לא פחות מ-30 פעמים, כאשר יום לפני הבחירות שוחח ראש הממשלה עם עורך העיתון 3 פעמים.

עוד חשף דרוקר ב'חדשות 13', כי בתאריך 17 בפברואר 2016, דיברו נתניהו ורגב 3 פעמים, ובאורח פלא למחרת פורסמה בדף השער של העיתון כותרת נרחבת "למה המשטרה 'קברה' תלונה נגד מני נפתלי?"

אותה סיטואציה התרחשה גם כמה ימים לאחר מכן, יום למחרת שנתניהו ורגב שוחחו פעמיים, העיתון למחרת בחר בכותרת שנוחה לראש הממשלה.

עוד דיווח דרוקר כי מספר חודשים לאחר מכן, בעת הסערה סביב התפרצותם של ההורים השכולים בעת נאומו של ראש הממשלה, שוחחו נתניהו ורגב 3 פעמים, וביום שלמחרת התרחש שוב הפלא, בעוד שבכל שערי העיתונים הובלטה מחאת ההורים השכולים, בעיתון של רגב בחרו להתייחס בכלל לנושא ההיערכות החסר לאיום המנהרות: "מי שטוען שלא נערכנו - משקר". ולמקרה שתהיתם מחאת המשפחות השכולות דווחה כך: כמה הורים שכולים התפרצו לעבר רה"מ.

בתגובה לפרסום הנתונים מסר בן מאיר שלחם במשך 3 שנים על מנת שהמידע יתפרסם "פירוט השיחות מוכיח שני דברים, הראשון הוא שישראל היום אינו עיתון ומעולם לא היה עיתון, אלא רק כלי תעמולה בשירות נתניהו, דבר שמהווה עבירת מימון מפלגות הכי גדולה שניתן להעלות על הדעת. הדבר השני הוא שאת נתניהו לא מעניין שום דבר (ומעולם לא עניין) למעט התדמית שלו ומה יכתבו או ישדרו עליו. בגלל זה הוא עומד כעת למשפט פלילי, ולדעתי גם על הקשרים עם ישראל היום היה עליו לעמוד למשפט פלילי".

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הפרסום רק מוכיח את טענתו של ראש הממשלה נתניהו שהשיחות שקיים עם וואלה! NEWS היו מקובלות ופחותות בהרבה משיחותיו עם אמצעי תקשורת אחרים. הסקאלה הייתה מתפוצצת אם היו בודקים פירוט שיחות דומה מלפיד, ליברמן או בנט, שקיבלו סיקור חיובי אדיר מידיעות אחרונות וקיימו אינספור שיחות עם נוני מוזס. העובדה שלא בדקו זאת מוכיחה שמדובר באכיפה בררנית ובהמצאת סטנדרט פיקטיבי לגבי מה שמקובל או מה שחריג, בלי לבדוק את הסטנדרט הקיים אצל פוליטיקאים אחרים".

עוד נאמר בתגובה "שניים מהתיקים בהם נאשם נתניהו כיום עוסקים ביחסיו עם התקשורת ובניסיונו להשפיע, לכאורה, על סיקורו. במרכז תיק 2000 עומדות שיחות שניהל עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ובהם לכאורה הציע מוזס לנתניהו לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות אחרונות תמורת קידום חקיקה שתגביל את תפוצת ישראל היום. אף שכתב האישום לא מייחס לנתניהו כוונה להשלים את עסקת השוחד, הוא מואשם בהפרת אמונים משום שניהל את המגעים מול מוזס, כביכול כדי להשפיע על סיקורו לפחות בתקופת בחירות 2015. בנוסף, בתיק 4000 נאשם נתניהו כי העניק לכאורה הטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים לאיש העסקים שאול אלוביץ', וזאת כביכול בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS".

מעמוס רגב וישראל היום טרם נמסרה תגובה.

ישראל היום בנימין נתניהו נוני מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד