כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה"

הטלטלה הפוליטית: הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה טרומית

לאחר דיון סוער במליאה שבמהלכו עלו לדוכן חברי הכנסת מהאופוזיציה ותקפו באופן קשה את ראש הממשלה ואת הממשלה עצמה, מליאת הכנסת הצביעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת שעברה ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים | לפיד: "הממשלה איבדה שליטה על המגיפה"

הטלטלה הפוליטית: הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה טרומית
ההצבעה על פיזור הכנסת צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים את החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. החוק עוד צפוי לעבור בעוד שלוש קריאות כדי שיצא אל הדרך והכנסת תפוזר באופן רשמי. במהלך השעות האחרונות התנהל קרב האשמות בין כחול לבן לליכוד על זהות האשם בהליכה לבחירות.

לא ברור האם החוק יקודם בשלוש קריאות עוד בימים הקרובים, או שמא ימתינו ל-23 לדצמבר, אז הכנסת תפוזר באופן אוטומטי בעקבות חוק היסוד שקובע כי במקרה והתקציב לא מאושר בכנסת - היא תפוזר. במקרה והחוק יקודם, האשם בבחירות יהיה נתניהו, במקרה של פיזור בעקבות חוק הפיזור - האשמה תוטל על גנץ.

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד שהגיש את החוק לפיזור הכנסת אמר בדיון בהצעת אי האמון אמר במליאה קודם ההצבעה כי "הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, הוא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. על העבודה שלהם, על הילדים שלהם. איבדו את התחושה שמישהו מנהל את העסק הקרוי מדינת ישראל. הם איבדו שליטה על חייהם, כי הממשלה איבדה שליטה על המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המדינה. היא לא מצליחה לנהל את עצמה" תקף לפיד, והוסיף "הכל אינטרסים פוליטיים, ודיונים משפטיים והטבות מס לנתניהו וג'ובים למקורבים. עסוקים רק בעצמכם ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו".

"הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של "רק לא ביבי". היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק. אני קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת", הוסיף לפיד לתקוף.

יושב ראש מרצ חבר הכנסת ניצן הורוביץ אמר בדיון: "זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום יום במטרה אחת ויחדה לחמוק מהמשפט הזה. והוא עושה את זה גם כשיש מגיפה וגם כשהחברה הישראלית שקועה במשבר חסר תקדים. נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את האינטרס האישי של נתניהו ולא של האזרחים".

עוד הוסיף הורביץ "אם הייתם מקשיבים לנו בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביעה בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים".

בשם הממשלה עלה והשיב במתקפה חריפה השר דודי אמסלם "יאיר לפיד, אתה דמגוג קטן, חי מהסתה והפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה", תקף אמסלם, והוסיף "מבחינתכם, אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה אתם בבעיה. לא מעניין אתכם מדינת ישראל, המאבק היום יומי של האנשים. כשאנחנו סוגרים אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בכלכלה, כשאנחנו פותחים אתם שואלים למה אתם פוגעים בבריאות. אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. האמת לא מעניינת אתכם, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך, העיקר שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ולמה? רק בגלל שהוא עושה טוב".

"למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות" הוסיף אמסלם. "ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. אבל את גנץ שום דבר לא מעניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן, אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה אז החליט ללכת לבחירות" המשיך אמסלם לתקוף.

ח"כ נפתלי בנט מהאופוזיציה תקף את הממשלה בדיון ואמר: "מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם. הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארט אפ והפכה אותה אומת המריבות. לקחה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?" תהה בנט.

"יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו", הוסיף בנט, "שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים. גם מצי שגר ביצהר הוא בן אדם, גם אנשי שמאל אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת."

 

פיזור הכנסת מפלגת כחול לבן יאיר לפיד נפתלי בנט דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד