כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מצנן את ההתלהבות

בר סימן טוב: הגבלות יישארו למרות החיסונים

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, השתתף אתמול בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית וחשף: היו מספר חברות פרטיות שהציעו את שירותם למעקבים דיגיטליים, אבל העדפנו שהממשלה תבצע את זה תחת פיקוח קפדני

בר סימן טוב: הגבלות יישארו למרות החיסונים
משה בר סימן טוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, השתתף אתמול (שלישי) בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית, וועידה שנערכה בהשתתפות גורמים ממדינת ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי ואיש העסקים אלברט דדון.

ועידת הדיאלוג השנתית נערכה השנה בהשתתפות ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר טוני אבוט ובכירים נוספים, ובמוקד הנושאים שנידונו בוועדה עמד מטבע הדברים נגיף הקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב נשאל על ידי הנוכחים אודות המדיניות הישראלית בהתמודדות מול נגיף הקורונה בראשית דבריו אמר בר סימן טוב "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, ואני רוצה לברך את בריטניה על תחילת תהליך החיסון לאזרחיה, נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל". עם זאת הוסיף "עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר".

בר סימן טוב הוסיף ושלל את האפשרות כי הרשויות בישראל יחייבו את אזרחי המדינה להתחסן ואמר "אפילו אם רק 50% מהאוכלוסייה תתחסן, נראה שינוי דרמטי. אני אתחסן וכך גם המשפחה שלי. זו המשימה החשובה ביותר, לגרום לאוכלוסייה לבצע את החיסונים ואז נוכל לחזור למצב נורמלי ככל האפשר."

גם נושא איכוני השב"כ נידון בוועדה, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הצטרף אף הוא לביקורת שנשמעה על האיכונים ואמר "איכוני השב"כ לה היו מועילים כפי שחשבנו שיהיו. לא כל הישראלים משתמשים בסמארטפונים שאפשר לעקוב אחריהם" עוד הוסיף בר סימן טוב וחשף "היו מספר חברות פרטיות שהציעו את שירותם למעקבים דיגיטליים, אבל העדפנו שהממשלה תבצע את זה תחת פיקוח קפדני".

"קביעת המדיניות להתמודדות עם המגיפה נובעת משיקולים דמוגרפיים, פוליטיים וחברתיים, ואין מודל אחד שנוכל לשכפל. אנחנו לא יכולים לומר שעלינו לאמץ את המודל האוסטרלי, הטאיוואני או הניו זילנדי. זה פשוט לא יהיה נכון. ישראל היא מדינה עם הגיל החציוני הנמוך ביותר בעולם, ואחוז הילדים באוכלוסייה הוא גבוה. מספר הילדים הממוצע למשפחה הוא יותר משלושה בישראל וזה משנה את כל התמונה ביחס למדינות אחרות" אמר בר סימן טוב בתגובה לשאלה שהופנתה אליו שעיקרה למה לא אימצו בישראל מודלי התנהגות ופעולה של ממשלות אחרות.

הגבלות קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד