כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ספיישל חנוכה

לראשונה בפומבי: קונצרט מיוחד בהדלקת נרות חנוכה בדובאי

התרגשות בדובאי: לראושנה תיערך באיחוד האמירות הדלקת נרות פומבית למרגלות "בורג' חליפה", לאחר ההדלקה ייהנו המשתתפים מארוחת שף יוקרתית בכשרותו של הרב דוכמן וכן מהופעות של גדולי הזמר החסידי והמזרחי • שריינו לעצמכם מקום

לראשונה בפומבי: קונצרט מיוחד בהדלקת נרות חנוכה בדובאי
אילוסטרציה צילום: unsplash

הקהילה היהודית באיחוד האמירויות נערכת לחג חנוכה 'מדליק' במיוחד, שבמסגרתו תתקיים הדלקה ציבורית מתחת לבניין הגבוה בעולם, ה"בורג' חליפה" בדובאי המתנשא לגובה של 828 מטרים ובו 163 קומות, במתחם הסגור של מסעדת "ארמני" הכשרה. 

זה יהיה חג החנוכה הראשון שבו תתקיים הדלקה פומבית במדינה, ובמקום כה מרכזי. גובהה של החנוכיה בדובאי יותר מ-3 מטרים והיא יוצרה בימים האחרונים במפעל מקומי. מי שיתכבד בהדלקת הוא רב איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן.

על פי ההערכות, בכל אחת מההדלקות שתתקיימנה כאמור במתחם הסגור של מסעדת "ארמני" הכשרה.  ישתתפו כ-400 יהודים, אנשי הקהילה ותיירים ישראלים.

לאחר ההדלקה ייהנו המשתתפים מארוחת שף יוקרתית בכשרותו של הרב דוכמן וכן מהופעות של גדולי הזמר החסידי והמזרחי. מחר (חמישי) ובמוצאי השבת הקרובה יופיע במקום הזמר ישי לפידות; בראשון ובשני הפייטן משה לוק ובשאר ימי חג החנוכה יופיעו גם חיים ישראל ורולי דיקמן.

הכניסה להדלקה, לארוחה היוקרתית ולהופעות שבהקפת 'עזריאלי הפקות', תהיה באמצעות רכישת כרטיסים מראש.

רב איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן אמר: "החלום מתגשם. אחרי האור שיורש העצר שייח' מוחמד בן זאיד יחד עם ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו הביאו למזרח התיכון ולעולם כולו, בדמות השלום, אנחנו זוכים להדליק נר חנוכה בפרהסיה. ההתרגשות כאן גדולה – ולא רק בקרב חברי היהודית אלא גם מצד המקומיים.

במהלך החג יפעל ברחבי דובאי שליח חב"ד במדינה הרב לוי לויטין, שהגיע השבוע למדינה עם אשתו נחמי. בני הזוג, בסיוע 15 בחורים חב"דניקים מרחבי העולם, יקיימו פעילות לישראלים, בין היתר במלונות. לדברי הרב לויטין, "אנחנו מקיימים את הוראתו של הרבי מליובאוויטש להוסיף באור, גם כאן. אני תקווה שההוספה הזו באור תגרש את חושך הגלות – והלוואי שכבר השנה נוכל לחזות בהדלקת המנורה בבית המקדש בירושלים עיר הקודש".

אתם בדובאי? מתכננים לטוס לשם בימים הקרובים? שריינו לעצמכם מקום >> לחץ כאן

דובאי חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד