כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדקה ה-90

משרד הבריאות ביקש להגביל את התפילות בחנוכה - דרעי בלם

בשעה זו מתכנסת ישיבת הממשלה לדון בהגבלות שיוטלו במהלך חג החנוכה, כחלק מהמאבק בעלייה בתחלואה | ברגע האחרון רגע לפני שתעלה לאישור בפעילותו הנמרצת של השר דרעי, נבלמה תקנה שתאסור על התכנסויות במהלך הערב במבנה בית כנסת ובשטח פתוח לצורך תפילות  

משרד הבריאות ביקש להגביל את התפילות בחנוכה - דרעי בלם
השר דרעי צילום: יעקב נחומי

ישיבת הממשלה מתכנסת בשעה זו כדי לאשר את ההגבלות שיחולו עוד היום עם תחילת חג החנוכה ובו יוגבלו האזרחים שלא לבקר בבתים אחרים החל מהשעה 17:30, כדי למנוע אירועים והדבקות.

בהתייחס לדיווחים אמש במהדורות כי גם בתי הכנסת יוגבלו החל מהשעה 17:30, השר אריה דרעי מיהר לשוחח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין שהביע התנגדות למהלך, ואדלשטיין יתחייב כי הם לא יוגבלו.

הבוקר (חמישי) קודם ישיבת הממשלה הופתע השר דרעי לקבל את התקנות שעולות לאישור, ולפיו משרד הבריאות כן דרש הגבלות של תפילות, כך שהוצע לאסור תפילות בשטח הפתוח וכמובן גם בתוך מבנה בית הכנסת.

בנוסח התקנות המקורי שעלה לממשלה נכתב: "לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות של 11 אנשים או יותר בשטח פתוח או של שני אנשים או יותר במבנה, למעט אנשים הגרים באותו מקום, כולל בטקס דתי או בתפילה, במרחב הציבורי, במרחב הפרטי או במקום ציבורי או עסקי".

התקנות המקוריות עם איסור תפילות

דהיינו, במשרד הבריאות הציעו למנוע קיום תפילות בכלל, גם בשטח הפתוח וגם בשטח הסגור החל מהשעה 17:30, למרות שהיום מותר להתקהל בשטח הפתוח עד 20 איש ובשטח סגור בתוך מבנה בית הכנסת עד עשרה אנשים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר דרעי שוחח החל משעות הבוקר המוקדמות עם היועץ המשפטי לממשלה ושר הבריאות יולי אדלשטיין והפציר בהם לשנות את הנוסח כך שתותר תפילות כפי שקיים עד כה.

ואכן, בדקות האחרונות הוגש בפני שרי הממשלה הנוסח המתוקן, ובתקנות המעודכנות נכתב: "מוצע לקבוע לגבי מקום הפתוח לציבור שמתקיימות בו תפילות – שהתפוסה המותרת תישאר 10 במבנה ו – 20 בשטח פתוח".

התקנות המתוקנות עם אישור תפילות

בית כנסת קורונה חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד