כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חסד של אמת

הסיפור שמטלטל את קנדה: הנגיד הציל חיים לאחר מותו

סיפור של השגחה פרטית: לאחר שעות ארוכות בהן עוכבה קבורתו של הנגיד ר' אברהם ישי רוזנברג ז"ל, מזקני חסידי צאנז, הבינו בני משפחתו את הסיבה • גם לאחר מותו זכה הנגיד להציל חיים

הסיפור שמטלטל את קנדה: הנגיד הציל חיים לאחר מותו
הצלת החיים של הנגיד צילום: באדיבות המצלם

לפני חמישה ימים הלך לעולמו במונטריאול שבקנדה הרבני הישיש והנכבד, מגדולי תומכי מוסדות צאנז, אוד מוצל מאש, ר' אברהם ישי רוזנברג ז"ל, מזקני חסידי צאנז. וממש לפני קבורתו הוא עשה "חסד של המת".

הסיפור המרגש שהגיע ל"בחדרי חרדים" על גדולתו של עשיית חסד. בשבוע שעבר נפטר ר' אברהם ישי רוזנברג ז"ל בקנדה, משפחתו תכננה להטיסו לארץ לקבורה, ומשום מה הבירוקרטיה הישראלית עיכבה את הטיסה.

ביום שני שעבר בשעות הלילה הם כבר המתינו עם כל האישורים, אך מדינת ישראל עם הבירוקרטיה עיכבה את הטיסה, לבסוף אחרי 24 שעות הטיסה יצאה לדרך.

העסקן הרפואי דוד סופר, מספר ל"בחדרי חרדים" כי הוא לא הבין למה יש עיכובים, אבל לבסוף הבין שזה היה משמים. "כשהמשפחה של רוזנברג הגיעה לארץ ישראל, אחרי כל הלוויה והקבורה, הם התבקשו בדרכם חזרה לקנדה לקחת ילד בן 13 חולה לטיפול בגרמניה, הם הסכימו לקחת את הילד, קבורת אבא שלהם ז"ל התעכבה 24 שעות בכדי שיצילו ילד שהולך לניתוח חירום בגרמניה".

דוד סופר מספר כי "זה היה פשוט מדהים, המשפחה מאד התאכזבה מהלנת הנפטר, אבל לאחר שהם הטיסו את הבחור הצעיר לגרמניה, הם ממש שמחו על הצלת נפש אחת מישראל, המשפחה ניסתה דרך כל השרים בכנסת, אבל ללא הצלחה, ולקח 24 שעות לארגן את האישור הסופי".

העסקן הרפואי דוד סופר

משפחת הנפטר הדגול אמרה למשפחת הילד שהוטס לגרמניה כי זה "ממש זכות עצומה שלהם, אבא שלנו תמיד עשה חסד, והנה גם לאחר פטירתו הוא עשה חסד, ממש זכות וקידוש השם, לא הבנו למה אין אישור, הרי יש לנו את כל החתימות הנדרשות, אבל זכינו לקיים חסד".

את הטיסה ארגנה חברת Hatzoloh air RCCS יחד עם ארגון 'כנפי חיים' Kanfei Chaim.

מטוס החסד

המנוח נולד בכ"ב תמוז תרפ"ה, בעיירה טאב שבהונגריה, לאביו הרה"ח ר' יחיאל מיכל ז"ל, מנכבדי הקהילה בטאב, שהיה מסתופף בצלם של צדיקים ובראשם האדמו"ר רבי שלום אליעזר מראצפארט זי"ע. בשנות השואה שתה את כוס התרעלה עד תומה והובל לאושוויץ בשנת תש"ד, כשהוא יושב בקרון הרכבת ביחד עם רבי חנה מקאלאשיץ הי"ד.

בחודש אייר תש"ה שוחרר והגיע למחנה הדי. פי. קעמפ פערנוואלד, ושם מצא האדמו"ר בעל השפע חיים זי"ע, שהחל לקבץ סביבו מיד לאחר השחרור את היהודים שנשארו, והפיח בהם רוח חיים, הרבי הכניס בקרבם רצון וחשק לחזור לחיים יהודיים, לאכילת כשרות, לשמירת שבת וכדו'. ומאז דבקת בו וקיבל מרותו והיה לו לרבי ומורה דרכו, וחסה בצלו הקדוש בכל השנים עד יומו האחרון עלי אדמות.

הצלת חיים קבורה קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד