כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההמונים יממנו

אנגליה: לאחר הידלדלות הקהילה: מערכה להצלת בית הכנסת הגדול

בעבר התקיימה במרגייט שבבריטניה קהילה יהודית משגשגת. אך בעשורים האחרונים הקהילה הידלדלה עד שחדלה לפעול לגמרי. וכעת בעלי הבניין מבקשים למכור את בית הכנסת לכל המרבה במחיר | פעילים יהודיים שגדלו במקום מבקשים למנוע את המכירה

אנגליה: לאחר הידלדלות הקהילה: מערכה להצלת בית הכנסת הגדול
מרגייט צילום: Unsplash

לאחר הידלדלותה של הקהילה באנגליה: מערכה להצלת בית הכנסת הגדול בעיר מרגייט: פעילים יהודים פתחו במערכה למען הצלת ומניעת מכירתו של בית הכנסת הגדול בעיר מרגייט שבאנגליה. מרגייט היא עיר תיירותית אשר ממוקמת בקצה הצפוני של מזרח קנט שבאנגליה ומאופיינת על ידי רצועות החוף הרחבות אשר מושכות תיירים לעיר מזה יותר מ-250 שנים.

עד לפני מספר שנים לא רבות התקיימה במקום קהילה יהודית משגשגת שהקימה בית כנסת גדול ומפואר. בעשורים האחרונים הקהילה היהודית הידלדלה עד שחדלה לפעול לגמרי. כעת מבקשים בעלי הבניין למכור את בית הכנסת לכל המרבה במחיר.

קבוצת פעילים יהודים שגדלו בקהילה היהודית המקומית התארגנו ופתחו בקמפיין בכדי למנוע את מכירת בית הכנסת שהוא חלק מזיכרונות הילדות שלהם ומורשת הוריהם. הם נפגשו עם המוכרים והפצירו בהם שלא למכור את המקום ולחלל את קדושתו.

לדבריהם באם יצליחו להשיג סכום של 300,000 לי"ש, הרי שהבעלים לא ימכרו את המקום. עפ"י התוכנית שהם מסרו, באם יצלחו בע"ה לגאול את בית הכנסת הם מתכוונים להפוך את הבניין למרכז מורשת יהודי שינציח את הקהילה היהודית של מרגייט.

קהילה יהודית בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד