כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אפקט מינוי המפכ"ל

מוטי כהן פורש ותוקף את השר: ניסה להתערב בעבודת המשטרה

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הודיע הערב על פרישתו מהמשטרה ותקף את השר: "נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד" | אוחנה: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו"

מוטי כהן פורש ותוקף את השר: ניסה להתערב בעבודת המשטרה
מוטי כהן לצד אמיר אוחנה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר ההודעה על מינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הבא של משטרת ישראל, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות פרסם איגרת לשוטרים בה הוא הודיע על פרישה מהמשטרה, והאשים כי "שיקולים זרים מנעו מינוי מפכ"ל קבוע בשנתיים האחרונות".

"לפני זמן קצר הודיעני השר לביטחון הפנים, מר אמיר אוחנה, על כוונתו למנות את ניצב קובי שבתאי למפכ"ל משטרת ישראל", כתב ניצב כהן באגרת.

הוא ביקש למסור "ברכת הצלחה כנה ואמיתית לחברי ניצב שבתאי - הצלחתו, הצלחת הארגון כולו", וציין כי "במהלך 40 השנים האחרונות זכיתי לשרת בגופי הביטחון במדינת ישראל, בתחילה בצבא ובהמשך במשטרת ישראל. הייתה לי הזכות לפקד על יחידות, להוביל שינויים, לקבל החלטות מכריעות, לשרת ולהגן יחד אתכם, שוטרים ומפקדים, על אזרחי מדינת ישראל".

בהמשך עבר כהן לדבר על מינויו כמאמר המפכ"ל וכתב כי "לפני כשנתיים נתבקשתי להוביל את הארגון כממלא מקום מפכ"ל. קיבלתי את המשימה בחרדת קודש וביצעתי אותה במסירות אין קץ, כשאתם השוטרים וסגל הפיקוד של משטרת ישראל לצידי, אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. התמודדנו יחד עם אחת מהתקופות המורכבות שהיו, 3 מערכות בחירות עמוסות יצרים, שריפות ענק, הצפות שגבו חיי אדם, מחאות רבות, מגפה בריאותית עולמית ועוד. כל זאת לצד המשימה העיקרית והקבועה שלנו: שמירה על ביטחון הפנים והגנה על שלמות הרכוש והנפש של אזרחי ישראל.

עם כל אלו התמודדנו במקצועיות ובכבוד רב. ניסיון העבר אפשר לנו, מפקדים ושוטרים כאחד, לצלוח את האתגרים שהובאו לפתחנו".

ניצב כהן האשים את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. לנגד עיני עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר".

כהן המשיך ותקף כי "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים".

הוא ציין כי "שנתיים הן תקופה ארוכה לשמש בה כממלא מקום מפכ"ל ועדיין, בחרתי להמשיך ולמלא את התפקיד עד למינוי מפכ"ל קבע לארגון. זאת, מתוך הבנה והכרה בגודל האחריות ותחושת השליחות בהובלת הארגון ובניהולו, במיוחד בתקופה לא יציבה זו. ראשית עבור הארגון, עבורכם השוטרים ועבור אזרחי מדינת ישראל".

כאמור, כהן הודיע על פרישה וכתב כי "בימים הקרובים אצא לחופשה לקראת פרישתי מהארגון. בנימה אישית אל כל אחת ואחד מכם אומר, כי בכל שעשיתי תמיד ראיתי את טובת הארגון והמדינה לפני טובתי האישית. אני מסיים את דרכי ממקום של אהבת הארגון ואנשיו".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב לפרישה ומסר: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, ושר הבט"פ חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".

מוטי כהן פרישה משטרת ישראל מפכ"ל המשטרה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד