כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"גמר עבודת הימים הנוראים"

תיעוד מסכם: ימי החנוכה בחצר הקודש סאדיגורה

אלפים בהדלקת 'זאת חנוכה' בסאדיגורה. במעמד הלחיים טיש שלאחר ההדלקה, אמר הרבי: "זאת חנוכה הוא ההשתוקקות של בני ישראל לה' וגמר עבודת הימים הנוראים". צפו בתיעוד מסכם של הצלם שוקי לרר

תיעוד מסכם: ימי החנוכה בחצר הקודש סאדיגורה
חנוכה תשפ"א בסאדיגורה צילום: שוקי לרר

קהל אלפים השתתף אמש (חמישי) במעמד הדלקת נר שמיני של זאת חנוכה בחצר הקודש סאדיגורה, במרכז החסידות בבני ברק.

המעמד נמשך זמן רב כמסורת בית סאדיגורה, עם כל הנוסחים והניגונים מעוררי ההוד, מאמירת 'ויהי נועם' ו'יושב בסתר' ברטט על ידי האדמו"ר, כאשר כל הקהל מאזין בדממה, ועד לשירת ההמונים את הפיוט 'מעוז צור' ויתר המזמורים הנהוגים בחצר סאדיגורה.

בדברות הקודש שנשא הרבי בלחיים טיש לאחר המעמד, ביאר האדמו"ר את עבודת היום של זאת חנוכה כגמר וחותם של עבודת הימים הנוראים הנמשכת עד לסיומו של חג החנוכה.

"ידוע מאמר הצדיקים שיום זאת חנוכה הוא גמר החתימה של הימים הנוראים בחודש תשרי, יש לבאר את העניין כפי שכבר הזכרנו שהמעלה המיוחדת של שמיני עצרת ושמחת תורה שביום הזה מראים כלל ישראל את ההשתוקקות והתעוררת לבם ואת כיסופיהם לעשות את רצון השי"ת בלימוד התורה הק' וקיום המצות, למרות שאין כל מצוה מיוחדת שעליהם לקיים ביו"ט הזה".

המשיך הרבי ואמר: "כך גם בימי החנוכה שכל היו"ט הזה נפעל מכוח מסירות נפשם של כלל ישראל להחזיר את עבודת בית המקדש למקומה, לכן זהו ההמשך של יו"ט שמיני עצרת שכאמור מהותו הוא הרצון הפנימי וחשק הלב של כלל ישראל לעשות את רצון השי"ת".

 

הרבי מסאדיגורה הדלקת נר חנוכה זאת חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד