כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הטייס צייר מזרק בשמיים

אירופה מתחסנת: החיסונים הגיעו לכל מדינות האיחוד

לאחר עיכובים רבים ומדינות רבות שהחלו כבר לחסן את אזרחיהן אישרו רשויות הבריאות של האיחוד האירופי את החיסון של חברת פייזר ומשלוחי החיסונים יצאו לדרכם מבלגיה לכל מדינות האיחוד

אירופה מתחסנת: החיסונים הגיעו לכל מדינות האיחוד
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

27 מדינות המרכיבות את האיחוד האירופי קיבלו במהלך סוף השבוע האחרון את משלוחי החיסונים של חברת פייזר, שהופצו מבלגיה בה שוכן מרכז הייצור של פייזר-ביונטק. ובכך ניתן האות לפתיחת מבצע החיסונים לקשישים קבוצות הסיכון וצוותי הרפואה.

מדובר בבשורה עבור מאות מיליוני תושבי האיחוד האירופי שהמתינו זמן רב לאישור של רשויות הבריאות של האיחוד, ולמרות שהחיסון מיוצר בבלגיה וממומן על ידי גרמניה, בה מתגוררים החוקרים שפיתחו את החיסון. מדינות רבות החלו לחסן את אזרחיהן בחיסון של פייזר הרבה לפני האירופאים עצמם.

בנוסף בעוד שבישראל הגיעו וצפויים להגיע מיליוני חיסונים של פייזר, כל אחת ממדינות האיחוד קיבלה משלוח עם כ-10 אלף חיסונים בלבד, כך על פי הדיווחי בכלי התקשורת בעולם.

בתוך כך בגרמניה צייר טייס על ידי מסלול הטיסה שלו צורת מזרק בשמיים, על מנת לעודד אנשים לצאת ולהתחסן.

מוקדם יותר החודש זעקו כותרות העיתונים בגרמניה בזעם מדוע החיסון שיוצר בגרמניה ובמימון הממשלה משווק כבר בכל רחבי העולם, ורק בגרמניה עצמה עדיין לא אישרו הרשויות את החיסון כבטוח לשימוש.

הרי מדובר בחיסון של חברת פייזר, שני מפתחיו הם אזרחים שהגיעו מטורקיה לגרמניה, והם פיתחו את החיסון ברובו על אדמת גרמניה בחברת ביונטק שבבעלותם, ואף זכו למימון ממשלתי מגרמניה. כאשר הסיבה בגינה החיסון הגרמני התעכב הייתה ההמתנה לאישור של סוכנות התרופות האירופית שלמרות שבדיקותיה דומות לבדיקות שנערכו כבר בזו האמריקנית, האישור כאמור התעכב.

גרמניה טייס חיל האוויר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד