כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חיסונים בשבת

מקלב נגד החלטת אדלשטיין: "החלטה לא מקצועית"

מבצע החיסונים הגדול 'גלש' בהוראתו הברורה של שר הבריאות אדלשטיין גם לתוככי שבת קודש, זאת בניגוד להסכמים מפורשים שניתנו בעבר ובניגוד להוראתם של פוסקי ההלכה | חה"כ מקלב יוצא למתקפה 

מקלב נגד החלטת אדלשטיין: "החלטה לא מקצועית"
מקלב ואדלשטיין צילום: פלאש 90

בעוד שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט להפעיל את מתחמי החיסונים גם בשבתות, זאת בניגוד לעמדת גדולי ישראל, הבוקר (ראשון) אדלשטיין מתגאה במבצע החיסונים שנערך גם בשבת כשמנגד סגן השר אורי מקלב יוצא למתקפה.

השר אדלשטיין אמר הבוקר: "אנחנו ממשיכים לעלות. מסיימים שבוע ראשון לחיסונים עם מספר לא ייאמן של 280,000 מתחסנים", תוך שהוא מתגאה במבצע החיסונים בשבת, כשהוא מציין כי "68,000 מתוכם בסופ"ש האחרון. ממשיכים לחסן בשבילכם, ממשיכים לשמור על ישראל".

מנגד, סגן השר אורי מקלב תוקף את שר הבריאות אדלשטיין, ואומר: "בהוראתם לבצע את החיסונים בעיצומה של שבת קודש הם משתמשים על כל דבר במושג פיקוח נפש, ראינו בעבר כי הרבה מההוראות שלהם שלא עמדו במבחן המציאות או המקצועיות, מבלי קשר לנושא השבת הציבור איבד את האימון בעמדות משרד הבריאות, ראינו את חוסר השקיפות בכל תהליך החקירות האפידמיולוגיות והבידודים".

מקלב תקף וטען כי "הם (משרד הבריאות א"ק) מכניסים עשרות אלפי איש לבידוד באופן מוטעה", תוך שהוא מוסיף ותוהה, "איך יהיה ברכה במעשה ידיהם כאשר הם פוגעים בציבור באופן קשה". מקלב טוען כפי שדווח לראשונה. ב'בחדרי חרדים', כי, "שר הבריאות התחייב לנו באופן מפורש כי לא יבוצעו החיסונים בשבת קודש".

"אם אכן זהו מצב חירום ופיקוח נפש יש עוד שעות רבות בימי החול לבצע את החיסונים", תוקף מקלב, ומוסיף כי "על משרד הבריאות להרחיב את מתחמי החיסונים, לגייס עוד עובדים ולבצע את החיסונים על פני עוד שעות בימי החול בטרם יחלו לבצע בשבת קודש", שהוא מסיים בהתקפה, "ההרגשה היא כי הרצון שלהם הוא להצליח בזירה התחרותית ולא המקצועית".

אורי מקלב שבת קודש חיסון לקורונה יולי אדלשטיין משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד