כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות מצוקת הדיור

היסטוריה בעמנואל: האדמו"ר מבאיאן ביקר לראשונה בעיר

האדמו"ר מבאיאן קבע את מקום בית הכנסת ותלמוד התורה של החסידות בקריה החסידית הענקית הנבנית בעיר עמנואל. צפו בגלריה 

היסטוריה בעמנואל: האדמו"ר מבאיאן ביקר לראשונה בעיר
הרבי מבאיאן בביקור בעמנואל צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מצוקת הדיור החריפה במדינת ישראל בכלל ובציבור החרדי והחסידי בפרט, החליט האדמו"ר מבאיאן על הקמת קריה חסידית בעיר עמנואל, כאשר האדמו"ר אף מעודד רבים מחסידיו להצטרף ליוזמה המבורכת ולעבור להתגורר בעיר.

השבוע ביום ראשון נרשם ביקור היסטורי, כאשר האדמו"ר מבאיאן הגיע לביקור היסטורי ונדיר בעיר, שלבשה חג לכבוד המעמד.

האדמו"ר הגיע בכדי לעקוב אחר התפתחות הקריה החסידית של באיאן, לקבוע את מקומם של בית הכנסת ותלמוד התורה של החסידות שיקומו בקריה החסידית בעיר בעז"ה, לאחר ש 150 משפחות מהחסידות רכשו דירות בפרויקט המיועד, כאשר הדירות הנמצאות כבר בשלבי בנייה מתקדמים.

זאת בנוסף למאות רבות של משפחות מאנ"ש שצפויות להצטרף אליהם בשנה הקרובה. כך גם ביקש לוודא היבטים הלכתיים חשובים הקשורים לקריה.

האדמו"ר קבע את המקום המיועד לבית הכנסת ולתלמוד התורה של החסידות ובירך את מאות המשפחות שאמורות להגיע ולהתגורר במקום. האדמו"ר בירר אצל היזמים והעסקנים המעורבים בפרויקט באריכות על נושאים נוספים ומהותיים לקיומה של קהילה חסידית איכותית, ובין השאר על המקוואות הקיימים והקמת מקוואות חדשות בשכונה ועל העירוב הקיים. ניכר היה כי התשובות המפורטות והמדויקות שקיבל הניחו את דעתו של האדמו"ר.

אל האדמו"ר התלוו למעמד ראשי וועדת הדיור: ר' הערש קופר, ר' יעקב לודמיר ור' מרדכי שלמה גולדיס, ביחד עם נציגי הנהלת מוסדות החסידות בנימין הרשלר ויצחק מאיר ברים, לצד ראש המועצה אליהו גפני שהצטרף לביקור המיוחד.

בסיום הביקור, התבונן האדמו"ר על השטחים מסביב לאתר הפרויקט וציין בשמחה כי "כל זה בעז"ה יתמלא עם דירות לכלל ישראל". כידוע, האדמו"ר הביע לא אחת את דאגתו ממצבן של משפחות רבות שאינן מסוגלות להתמודד עם מצב הדיור ומגיעות ח"ו עד לקריסה כלכלית, ובעידודו יצאו לדרך יוזמות רבות להקלת המצב ולסיוע לציבור החרדי כולו.

במסגרת זו, העיר עמנואל מהווה פתרון משמעותי לטווח ארוך, שכן העיר הקטנה עוברת בחודשים האחרונים שינוי אמיתי ודרמטי, כאשר מאות יח"ד חדשות נבנות בה וקבוצות גדולות ומאורגנות של משפחות חסידיות עוברות לגור במועצה שהולכת ומתפתחת, בהתרחבות מבורכת.

הרבי מבאיאן עמנואל מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד