כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זכתה לאהדה מקיר לקיר

צלמת ההתיישבות המפורסמת הלכה לעולמה לאחר מחלה

צלמת ההתיישבות המפורסמת מרים צחי ע"ה הלכה לעולמה. כחייה, הצילומים בהם התמקדה היו בהתיישבות ובציונות הדתית • ריבלין ספד: "סרתי למרותך בכל פעם שאמרת: "רגע רגע רובי, יש פה עוד פריים יפה, אל תלך"

צלמת ההתיישבות המפורסמת הלכה לעולמה לאחר מחלה
נר נשמה צילום: פלאש 90

לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן הלכה הבוקר (שלישי) מרים צחי ע"ה לעולמה. מרים הייתה במשך שנים ארוכות צלמת עיתונות מפורסמת, וכחייה, הצילומים שלה התמקדו בהתיישבות ובציונות הדתית, וצילומיה התפרסמו באופן תדיר בעיתון "מקור ראשון", באתר ynet, ובעיתונים ואתרים נוספים.

אחד האירועים המשמעותיים שהיא סיקרה היה ההתנתקות, אירוע שהיא אף הוציאה ספר בשם 'קטיף' תשעה ימים, תמונת מאבק עליו אמרה בראיון "הייתי שם כדי להביא את הכאב של האנשים ולתעד מהזווית שלי". בהמשך הוציאה ספר נוסף בשם אדמה בצל אדם. האירועים הראשון שתיעדה היה הפגנת 'העם עם הגולן' בתל אביב.

צילומה במהלך הפינוי האלים בעמונה. סייעו לחבר הכנסת דאז אפי איתם, שנפצע בראשו במהלך העימות, להוכיח שהוא נפגע מפרש משטרה ולא מיידוי אבנים כפי שטענה משטרת ישראל.

גם את מהלך האירוע של חדירת מתנחלים לחטמ"ר אפרים, תיעדה מרים ע"ה וסירבה למסור את התיעוד למשטרה לכך בטענה שהדבר עלול לפגוע בפרנסתה ולמנוע ממנה את האפשרות לצלם במקומות דומים בעתיד. בית משפט השלום קיבל את דרישת המשטרה, היא לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי. שהפך את החלטת בית משפט השלום וקבע שלמעט מספר תמונות בודדות לצחי אין שום חובה למסור את התמונות למשטרה. גם המדינה לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט העליון. בית המשפט העליון קרא לצדדים להגיע לפשרה.

כאמור הבוקר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן הלכה הצלמת המפורסמת לעולמה והיא רק בת 66. היא הותירה אחריה 5 ילדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לה וכתב "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה וחבריה הרבים של הצלמת הנפלאה מירי צחי ז״ל, שהלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. למירי היה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה רובי ריבלין הוסיף "כמה תחסרי לי מירי צחי האהובה, חדת העין ומלאת הלב. אף ביקור בהתיישבות לא היה שלם בלעדייך. סרתי למרותך בכל פעם שאמרת: "רגע רגע רובי, יש פה עוד פריים יפה, אל תלך". אני כל כך שמח שהספקת להוציא את הספר שהיה לכרטיס ביקור אישי ונדיר של עבודתך ואני כל כך כואב את אובדנך. תהיי בליבי תמיד".

השר רפי פרץ כתב בטוויטר כי "מירי צחי, הצלמת שהייתה הכי מזוהה בשנים האחרונות עם ההתיישבות ביהודה ושומרון, הלכה לעולמה. מירי ידעה להעביר סיפור של אומה השבה למולדתה ולארצה דרך עדשת המצלמה באופן מקצועי ומעורר השראה עבור רבים. שולח תנחומים למשפחתה, יהי זכרה ברוך".

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ספד לה בחשבון הטוויטר שלו ''מירי צחי, צלמת עיתונאות, אידיאליסטית, עם לב ענק, הלכה לעולמה. מירי ז״ל היתה נשמה מיוחדת. לצד מקצוענות ברמה הכי גבוהה, היא היתה אדם טוב לב, שסייע ללא הרף לאחרים. היא לא היתה אוביקטיבית. היא נלחמה למען שלמות ארץ ישראל. היא חיפשה את הטוב שבאדם, גם דרך העדשה. יהי זכרך ברוך''.

ח''כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף אף הוא: ''את מירי צחי ז"ל הכרתי לראשונה לפני 28 שנה, כשלמדתי עם אדם בנה בישיבה התיכונית (ישל"צ). אז היא היתה שם בשבילנו עם צלחת מרק טובה... מאז היא היתה שם בכל מקום וליוותה אותנו כמו צל שהולך איתך תמיד בכל שנות וגלגולי המאבק על ישוב הארץ. מותה הוא אבדן גדול''.

הלווייתה תתקיים היום בשעה 16:00, בבית העלמין בתקוע.

ת.נ.צ.ב.ה.

 

 

 

 

התיישבות תנצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד