כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקפאת המינויים

אביטן הודף את הטענות ומשיב לקמיניץ: "לא טרחת לברר עובדות"

אחרי שאמש הקפיא המשנה ליועמ"ש מינויים שערך השר לשירותי דת במועצות הדתיות בטענה כי "בהליך המינוי נפלו פגמים משמעותיים", השר אביטן משגר מכתב בו הוא דוחה את הדברים. "בדבריך הטלת דופי באנשים ישרי דרך ובעלי זכויות מהמעלה הראשונה"

אביטן הודף את הטענות ומשיב לקמיניץ: "לא טרחת לברר עובדות"
השר יעקב אביטן צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתגובה להחלטת המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ שהקפיא את מינויים במועצות הדתיות שביצע השר לשירותי דת רגע לפני פיזור הכנסת, משיב היום (שלישי) השר לשירותי דת יעקב אביטן לטענות שהציג במכתב תוך דרישה לשנות את ההחלטה.

השר אביטן כותב לקמניץ במכתב בו הוא הודף את הטענות, וטוען: "לצערי הרב, מכתבך נכתב מבלי שטרחת לברר עמי את העובדות לאשורן, מכתבך מכיל ברובו טענות כלליות על פגמים לכאורה בהרכבי המועצות הדתיות, לא טרחתם אפילו לפרט לשיטתכם את הבעיות בכל כתב מינוי לגופו, נחפזתם להטיל דופי ולדבר סרה בשר בישראל (מינויים של בעלי עבר פלילי במועצות הדתיות וכו'.) ואף טרח בעל ענין להביא את מכתבתכם אליו היו מכותבים מלבדי גורמי משפט בלבד אל כלי התקשורת תוך מתן דגש על פעולותיו הפסולות כביכול של השר לשירותי דת".

השר אביטן דוחה את הטענות כאילו מינה אנשים שהורשעו בעבירות פליליות: "האם אתה יכול לפרט מי מההרכבים שכוננו על ידי כולל אנשים "שחלקם הורשעו בעבירות פליליות חמורות ונגד חלקם מתנהלים בימים אלה הליכים פליליים"?? בדבריך הטלת דופי באנשים ישרי דרך ובעלי זכויות מהמעלה הראשונה. מי שנחשף לפרסומים בכלי התקשורת שמכתבך מצא את דרכו אליהם, בדרך פלא, לא יודע למי מכוונים דבריך, האם הם מופנים גם כלפי מועצות דתיות שהסתיימו זה מכבר ומבין שכל מי שמונה נגוע בסימן שאלה פלילי, אמירה חמורה, כוללנית וחסרת אחריות, בכל הכבוד".

בניגוד לנטען, השר אביטן מבהיר כי ההרכבים עליהם חתם ביום האמור הועברו לאישור המחלקה המשפטית: "אילו טרחת לברר עמי, נוכח היית לדעת, כי אמנם נחתמו הרכבים בכל הרשויות הנ"ל, ועל אף שאני סבור כי לא נפל פגם במעשה המרכבה שלהם, סברתי כי יש להעביר את כלל ההרכבים החתומים ללא יוצא מן הכלל לעיון הלשכה המשפטית לאישור סופי ולא נעשה בהם בשלב זה כל שימוש וזאת מתוך כבוד לסיכום עמך כי חתימות ייעשו בשיתוף הלשכה המשפטית".

"מזה זמן רב, הצגתי בפניך את התנהלות הלשכה המשפטית במשרדי בכל הקשור לטיפול בכינון הרכבי המועצות הדתיות, התנהלות שאין לה אח ורע באף משרד ממשלתי, הנובעת במקרה הטוב מחוסר הבנה וחוסר התמצאות בהליכי כינון מועצות דתיות ובמקרה הפחות טוב שאני נזהר מלקבוע בו מסמרות, מהתנהלות פוליטית של לשכה משפטית הפועלת כמשרד אינטרסים עצמאי המנותק מחללית האם - הם קובעי המדיניות, נבחרי הציבור להם היא כפופה", מציין אביטן.

במהלך מכתבו מפרט השר אביטן עיר אחרי עיר, את ההרכבים המופיעים במכתב, ש"ברובם הוגשו אל משרדי לאישור כבר לפני חודשים רבים, לשכתי שקדה על השלמת הבדיקות הנדרשות, כגון: כשירות מועמדים, פילוח סיעתי, ייצוג הולם לנשים, ייצוג הולם לעדות השונות בעיר, והכל תוך תיאום וקשר רציף עם הלשכה המשפטית אשר בחרה מסיבותיה שלה לתקוע מקלות בגלגלים למתוח את ההליכים ולמנוע הלכה למעשה הקמת הרכבי מועצות דתיות".

בסיום מכתבו כותב השר אביטן: "אני דוחה מכל וכל את האמור והנטען במכתבך וכפועל יוצא, להמשיך בהליכים בהם חתמתי כדי להביא לסיומם. יחד עם זאת, אני דורש כי יתקיים דיון בהשתתפותי אצל היועץ המשפטי לממשלה בו יוכרעו הדברים והפעם תוך התייחסות פרטנית לכל החלטה והחלטה לגופה, ברי לי כי החלטותיי התקבלו בסמכות מלאה ועל פי כל כללי המשפט המנהלי״, שהוא מציין, ״אני מיצר שוב על החפזון בו נקטתם במכתבכם, כל פעולותיי נעשים מטרה אחת והיא הנגשת שירותי הדת בישראל והצבתם בראש סדר העדיפויות, זוהי תפיסת עולמי, לשם כך נשלחתי לתפקיד, לא אתן לבירוקרטיה לנצח את העם, אזרחי ישראל זכאים לשירותי דת מלאים והם יקבלו אותם במלואם. לקחתי פסק זמן מעולם הרבנות בו הנני מכהן 30 שנה לטובת עשייה ציבורית מתוך מטרה לתרום לשיפור שרותי הדת. לא באתי הנה להיות חלק ממערכת שתמשיך את מה שהיה נהוג עד כה".

 

מועצות דתיות יעקב אביטן ארז קמניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד