כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תיעוד מהרגעים הדרמטיים

מיוחס לאיראן: עשרות הרוגים בהתקפה על חברי הממשלה

נסיון חיסול חברי הממשלה החדשה: עשרות הרוגים בשדה התעופה הבינלאומי בעיר עדן בתימן • היום היה אמור להיות יום חגיגי של ההסכם שנחתם בקושי רב בסעודיה בין שתי קבוצות יריבות תימניות

מיוחס לאיראן: עשרות הרוגים בהתקפה על חברי הממשלה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות 20 בני אדם נהרגו, ועשרות נוספים נפצעו בתקיפה, שהתרחשה היום (רביעי) בשדה התעופה שבעיר עדן בתימן, בזמן שחברי הממשלה החדשה הגיעו לעיר כדי לציין את הקמת הממשלה החדשה.

לאחר שחברי הממשלה ירדו מהמטוס, בוצע לעברם ירי פצמ"רים ועשן שחור היתמר על פני המסלול. חלק מהפצועים נראו נופלים על השטיח האדום. כך דווח בתקשורת הערבית.

זה אמור היה להיות יום חגיגי לציון הסכם הרגיעה שנחתם בקושי רב בסעודיה, בין שתי קבוצות יריבות תימניות, שנאבקו בשליטה בעיר עדן ובדרום תימן, הסכם שמטרתו לעזור להם להתעמת עם המורדים החות'ים, בעלי ברית של איראן. שני הצדדים אמורים להיות בעלי ברית במלחמה נגד קבוצת המורדים החות'ים, השולטת בחלק גדול מצפון תימן.

אולם החגיגה הפכה להתקפה ארטילרית שקיפדה את חייהם של עשרות הרוגים ופצועים, מעשה שמוכיח שוב עד כמה קשה לסיים את הסכסוך ההרסני, שהותיר מיליוני תימנים על סף רעב ומדינה משוסעת ומפלוגת.

גורם ביטחוני מקומי אמר כי שלוש פצצות מרגמה שוגרו ונחתו בטרמינל שדה התעופה. הטלוויזיה הסעודית הרשמית הציגה תמונות של מכוניות הרוסות עם חלונות מנופצים ועשן רב שמיתמר מזירת ההרס. חברי הממשלה הובהלו לארמון הנשיאות בעיר. אמבולנסים וצוותים רפואיים מיהרו למקום לטפל במספר רב של של פצועים.

נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, הנחה על הקמת ועדה שתחקור את ההתקפה על שדה התעופה הבינלאומי עדן. מושל אדן, אחמד חמיד אמר לתקשורת התימנית כי "פעולות כאלה לא יפחידו אותנו, והמלחמה נמשכת עם המיליציה החות'ית ולא ניתן להם לנצח".

אחד הפיצוצים אירע בתוך אולם הקבלה של ה-VIP, לפני שחברי הממשלה ירדו מהמטוס, כך על פי סוכנות אנאדולו הטורקית.

בשש השנים האחרונות נמצאת תימן במלחמה בין כוחות הממשלה הנתמכים על ידי קואליציה בראשות סעודיה, לבין קבוצת המורדים החות'ים, הנתמכת על ידי איראן ושולטת בבירה צנעא.

תימן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד