כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הילד שלי לא אוהב גז"

ההסתה המחרידה: חרדי הגיש תלונה במשטרה

סיימנו לשתוק • "אני אוהב את הילד שלי, והוא לא אוהב גז" אמר חייים הר-כסף בזעם, לאחר הגשת התלונה על דברי ההסתה הנוראיים שפרסם ערן רובינפלד הבוקר, "השימוש במונח גזים שייך לתקופות אפלות" | מ"מ המפכ"ל אמר כי יבדוק את הסוגיה

ההסתה המחרידה: חרדי הגיש תלונה במשטרה
ילד חרדי בגן שעשועים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההתנצלות לא מקובלת עלי: לאחר דברי ההסתה הנוראיים של העורך הגרפי ערן רובינפלד שקרא להזרים גז לתלמודי התורה. הוגשה בשעה האחרונה תלונה במשטרה. "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז", כתב רובינפלד.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי אמר הבוקר כי יבדוק את ההיבטים הפליליים של ההסתה החמורה נגד הציבור החרדי מצדו של רובינפלד.

מגיש התלונה חרדי בשם חיים הר-כסף אמר ל'בחדרי חרדים': "אני אוהב את הילד שלי, והוא לא אוהב גז" אמר חייים בזעם, עוד הוסיף "ההתנצלות לא מקובלת עלי, ואני רוצה שאם הוא ישוב עוד פעם להסית, או חבריו יצאו מהמחבוא, ויפרסמו דברי שנאה שכאלו, שידעו שהם ייאלצו לעמוד מול שופט להסביר ולשאת בעונש".

"מבחינה משפטית אין להתנצלות שום ערך, בהסתה שלו הוא עבר על סעיף מפרש בחוק, והוא ייאלץ להתייצב בתחנת המשטרה לחקירה" אמר חיים והוסיף בכאב "אני אוהב את הבן שלי, אני מקווה שההסתה לא תשפיע, השימוש במונח גזים שייך לתקופות אפלות, אסור שביטויי הסתה שכאלה ייכתבו או יושמעו נגד הציבור החרדי".

כזכור, הבוקר בתגובה לפרסום ב'הארץ' כי הרבנים הורו לפעול כסדרם בימי הסגר כתב אחד מהגרפיקאים של 'אוטו מגזין' ערן רובינפלד ברשתות החברתיות "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?, דבריו הופצו במהירות וגררו גל של זעם. דמנו הותר!.

התלונה שהוגשה

לאור הזעם הרב התנצל רובינפלד על הדברים החמורים אותם כתב, והסביר כי הוא לא יכול להתנצל בפומבי בעקבות כך שחשבון הפייסבוק שלו נחסם "אשמח להתנצל" אמר.

דני פרומצ'נקו עורך אחראי ובעלים של 'אוטו מגזין' אמר בתגובה לדברי ההסתה ב'קו החרדי': "ערן הוא גרפיקאי פרילאנס, ולא כותב אצלנו. דעתו לא משקפת את דעתנו בכל דבר ועניין. אנו מגנים כל התבטאות שכזאת נגד בני אדן ובעיקר נגד בני עמנו".

עוד ציין פרומצ'נקו בהתגוננות "הוא עצמו גם מחק את הדברים".

מקרה זה מתווסף לגילויי השנאה המפורשים בשבועות האחרונים. כאשר השנאה עברה מהרשתות החברתיות אל המציאות היומיומית, וכמו שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' על נהג מונית שבחן את סגנון הכיפות של הנוסעים שעלו למוניתו, והפפרופסור מאזור המרכז שדרש מהמטופלים המגיעים מאזורים הדתיים והחרדיים להצטייד באישור בדיקת קורונה שלילית לפני ההגעה למרפאה. אגב, גם במקרה זה חשיפת ההקלטה הובילה למחיקתה ולהתנצלות.

יתרה מכך היו הדיווחים בימים האחרונים כי משרד הבריאות הנחה לאפשר לחילוניים מבוססים למלא בעצמם חקירה אפידמיולוגית פריווילגיה לה לא זכו החרדים, במקרה זה שר הבריאות יולי אדלשטיין הכחיש את הדברים, מנגד היו מי שטענו שהמהלך נעצר, לפחות באופן רשמי רק לאור ההתנגדות החרדית.

במקביל, אלעד צדיקוב מנכ"ל ארגון אופק, יו"ר פורום אחריות יהודית  וחבר מועצת העיר הרצליה, הגיע אף הוא להגיש תלונה נגד רובינפלד. צדיקוב אמר עם הגשת התלונה: "אני נמצא כעת במשטרת גלילות בהרצליה, בדרכי להגיש תלונה במשטרה כנגד ערן רובינפלד, מעצב גרפי בכיר ומרצה במכללות, שקרא הבוקר להזרים גזים ולהמית ילדים חרדים. וזאת בנוסף לקריאות אוטואנטישמיות ומסיתות לאלימות כנגד הציבור החרדי בישראל כמו "לעקר נשים חרדיות".

"לא ניתן דרור לבריונות והסתה ברשת, לפרוק את תחלואי נפשם בהשתלחות בילדי ישראל". אמר לסיום.

שיח שנאה קורונה תאי גזים תלונה במשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד