כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מצביעים בארנקים

נקלעו לחובות: ב'דגל' מתכננים קמפיין גיוס המוני

מערכות הבחירות הצפופות שהיו מנת חלקה של מדינת ישראל בשנים האחרונות הותירו את סיעת 'דגל התורה' עם חובות עצומים של כמה מיליוני ש"ח | במפלגה מגבשים מהלך לגיוס תרומות מהציבור בכדי להתחיל להרים את הקמפיין הקרוב

נקלעו לחובות: ב'דגל' מתכננים קמפיין גיוס המוני
חברי דגל התורה בישיבת מועצת גדולי התורה צילום: שוקי לרר

מרוץ הקמפיינים בשנים האחרונות, תחילה עם מערכות הבחירות המוניציפליות בה 'דגל התורה' נלחמה בכמה חזיתות סוערות עם פיצולים שאילצו לצאת לקמפיין אינטנסיבי, ולאחר מכן שלוש מערכות בחירות סוערות לכנסת - מפלגת 'דגל התורה' נקלעה לחובות של קרוב ל-10 מיליון ש"ח וכעת היא מנסה להיחלץ ממנה בדרך יצירתית.

בימים הקרובים מתכננים ב'דגל התורה' התורה לפתוח את קמפיין הבחירות לכנסת ה-24. המפלגה שצברה חובות גדולים ממערכות הבחירות הקודמות, חוששת שהיא תתקשה להתנהל במהלך חודשי הבחירות הקריטיים, הדרושים קמפיין חוצות, כנסי בחירות ומימון פעילות ליום הבחירות עם הפעלת פעילים ומטות.

על פי הדיווח בעיתון הכלכלי 'גלובס' נכון לחודש אפריל 2020, צברה מפלגת ׳דגל התורה׳ חוב של 9.2 מיליון שקל, בדרך כלל החוב חוזר דרך יחידת המימון המפלגתיות אלא שהפעם אלה לא יכסו את החובות שהצטברו, וגם אם כן לא יישאר כסף בקופת המפלגה לטובת ניהול קמפיין הבחירות והפעלת מטה יום הבחירות.

לצורך כך העלו בימים האחרונים כמה מאנשי 'דגל התורה' יוזמה לקיים קמפיין גיוס המוני (בשיטת המאצ'ינג) למפלגה ולגייס תרומות מתומכיה כדי לצאת מהחובות ולנקות את השולחן עוד קודם הבחירות במטרה לאפשר קיום קמפיין לכנסת ה-24 שבין כה מתמודדת עם קשיים פוליטיים עם חרדים מאוכזבים בשל הטיפול בקורונה ועם חשש לצעירים שיינטשו את המפלגה.

על פי חוק הבחירות, לכל אזרח מותר לתרום סכום של 2,300 ש"ח בשנה למפלגה, בדגל התורה יוזמים את המהלך שנמצא כעת בשלבים הראשונים, איתו מקווים כי יציאה לקמפיין גיוס המוני במטרה לגיוס תרומות יביא להיענות הציבור שיכסה לפחות חלק ניכר מהחובות.

בנוסף, מקווים במפלגה כי קמפיין הבחירות שיתנהל לרוב דרך הדיגיטל יחסוך גם כן כסף למפלגה, רוב כנסי הבחירות שמתקיימים בשגרה לא יתקיימו הפעם, כך גם המפלגה תחסוך סכום ענק שהיא מוציאה בדרך כלל למימון אוטובוסים לבחורי הישיבות בדרך אל הקלפי, שכן הפעם הבחירות יתקיימו בבין הזמנים.

נציין כי המהלך עדיין נמצא בשלבי התכנון הראשוניים, ובימים האחרונים הוא עלה על שולחנם של ראשי המפלגה, חברי הכנסת ובראשם היו"ר משה גפני, וכן מנכ"ל המפלגה משה שיפמן שיקבלו הכרעה סופית בימים הקרובים ואז יוציאו את הקמפיין לדרך, תוך תקווה שאכן הציבור יתגייס למהלך הזה ויצביעו בארנקים.

כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי בשבוע שעבר היו אמורים נציגי 'דגל התורה' ואנשי הקמפיין להתכנס לישיבה ראשונה להיערכות לבחירות כשעל סדר היום היה גם נושא קמפיין גיוס התרומות ודרכים ליציאה מהחובות, אלא שהישיבה בוטלה וטרם נקבע מועד חדש למפגש, שככל הנראה יקרה רק כמה ימים לאחר שחבר הכנסת גפני יתחסן במנה השנייה של החיסון נגד הקורונה.

דגל התורה חובות מאצ'ינג בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד