כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פיזר צדקה לעניים

מגדולי אנשי החסד בפלטבוש: רבי נפתלי פלדמן ז"ל

סמוך לכניסת השבת בארה"ב הלך לעולמו הרה"ח רבי נפתלי פלדמן ז''ל מגדולי אנשי החסד בשכונת פלטבוש לאחר ייסורים קשים ומרים והוא בשנת ה-70 לחייו. המנוח היה ידוע במעשי חסד רבים שעשה. לפני שנים רבות נקשר לאדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל

מגדולי אנשי החסד בפלטבוש: רבי נפתלי פלדמן ז"ל
רבי נפתלי פלדמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: סמוך לכניסת השבת הלך לעולמו הרב החסיד רבי נפתלי פלדמן זצ"ל אשר היה מגדולי אנשי החסד בשכונת פלטבוש שבארצות הברית זאת לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בשנת השבעים לחייו.

המנוח הרב החסיד רבי נפתלי פלדמן זצ"ל היגר לארצות הברית יחד עם אמו כשהיה בן שמונה בלבד, אביו נפטר מיד לאחר שנולד בגרמניה. אמו השקיעה את כל כוחותיה בכדי לחפש עבור בנה ישיבה בכדי שיוכל ללמוד תורה כאוות נפשה. אלא שמחמת כך שלא היה פרוטה בכיסה היא לא הצליחה למצוא עבורו מקום ללמוד.

לאחר תקופה בישיבת ליובאוויטש הסכימו לקבלו בסכום זעום של חמישה דולרים לחודש. ושם הוא התגדל וחונך כשהוא נהפך לחסדי ליובאוויטש ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו.

לאחר נישואיו הוא חלה ולאחר שקיבל את ברכת האדמו"ר הוא החלים בחסדי שמים, החל מני אז הוא השקיע את כל חייו בעזרה לזולת. בכל אשר הוא פנה הוא הצליח למעלה מדרך הטבע.

מכריו מספרים כי מידי בוקר הוא היה יוצא לתפילת שחרית עם סכום של אלפי דולרים כאשר בשעות הצהריים כשהוא שב לביתו לא היה נשאר בכיסו ולו פרוטה אחת, את הכל הוא פיזר לצדקה ולעניים שפגש באמצע הדרך.

שמו הלך לפניו כצדיק גדול וכבעל חסד ענק ורבים התדפקו על דלתותיו בכדי לקבל ממנו מתת יד, הוא מעולם לא סירב לאיש ותמיד קיבל כל אדם בסבר פנים יפות.

מעשי החסד שלו היו רבים ואת רובם הוא עשה באין רואים. מכריו הקרובים מספרים כי תמיד הוא חיפש כיד לעזור לעוד ועוד אנשים כשלעצמו הוא לא מותיר מאומה.

לפני מספר שנים הוא חלה במחלה הקשה ומצבו היה קשה וחמור. באין ברירה הוא המריא לישראל ונכנס למעונו של שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי אשר ייעץ לו לקבל על עצמו לסיים את הש"ס ובזכות כך יזכה לאריכות ימים. ואכן, מני אותו היום הוא החל את הש"ס וזכה לחיות עוד ארבע שנים למעלה מדרך הטבע.

בערב שבת קודש פרשת וארא מצבו הידרדר במהירות והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לב.

המנוח הותיר אחריו את רעייתו שתחי' בנים ונכדים ההולכים בדרכו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

פלטבוש חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד