כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חרדת אלוקים"

רגעי הדרמה בטיש: האדמו"ר הוריד את ראשו

פטירתו של הגאון רבי שלמה זלמן בריל מנתניה הכתה את עדת החסידים בעיר בתדהמה | חסידי צאנז מספרים כי בטיש בליל שבת, ניכר היה כי האדמו"ר שרוי בעולמות אחרים עת הוריד את ראשו ופתח באמירת ד"ת בעניין "חיי הצדיקים" | וגם: רגעי יציאת הנשמה המרטיטים

רגעי הדרמה בטיש: האדמו"ר הוריד את ראשו
הרבי מצאנז בעריכת טיש צילום: משה גולדשטיין

דרמה של ממש התחוללה בטיש בליל שבת בחצר הקודש צאנז בקריה בנתניה.

פטירתו של הגאון רבי שלמה אליהו זלמן בריל זצ"ל הדיין של קרית צאנז בנתניה במשך חמישים שנה שנפטר בשבת לאחר שחלה בתקופה האחרונה הכתה בתדהמה את כל קרית צאנז בעיר.

החסידים מספרים כי אחרי אמירת הפשעטיל אותו נושא הרבי בטיש ליל שבת בצאנז, קרא לפתע הרבי לאחד ממקורבי הגאון הדיין הרב בריל זצ"ל, זה שטיפל בו בשנים האחרונות ושאלו למצבו של הדיין הרב בריל.

העסקן החיש צעדיו לבית הדיין ומצא ניידת טיפול נמרץ בביתו ובינתיים בטיש הוריד הרבי את ראשu באופן נדיר למשך כמה דקות ארוכות.

החלק השני של 'התורה' בטיש נאמר בנוסח וצורה שונה מהרגיל, הרבי הרחיב בעניין שהצדיקים חיים "חיים רוחניים" ולא מגשמיות בכלל ולא סיים כרגיל כפי שמסיים תמיד את 'התורה'. הנוכחים מעידים כי במקום הייתה 'חרדת אלוקים'.

לפני סיום הטיש הגיע העסקן הנ"ל ועדכן את הרבי כי הצליחו לייצב בס"ד את המצב.

למחרת, בשעה 15:00 בצהרי יום השבת הוזעקו שוב כוחות ההצלה לביתו של הדיין, פינו אותו לביה"ח והחלו במאמצי החייאה.

כשהאמבולנס הגיע לשערי בית החולים הזעיקו את בחורי הישיבה שלמדו בהיכל המתיבתא הסמוך שהגיעו למעמד יציאת נשמה בפתח בית החולים.

רבי שלמה אליהו זלמן בריל חסידות צאנז נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד