כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הצרה הבאה?

סין: אלפי קופסאות גלידה נמצאו נגועות בקורונה

לראשונה אובחנה קורונה בדבר מאכל. בסין מנהלים מצוד נמרץ אחר אזרחים שאכלו גלידה שאובחנה כנשאית נגיף הקורונה. לקוחות שרכשו את הגלידה, קיבלו הוראה מגורמי הבריאות לדווח על תנועותיהם כדי לאתר כאלה שנדבקו. מעל 1,600 עובדי החברה המייצרת, נכנסו לבידוד ועברו בדיקות קורונה

סין: אלפי קופסאות גלידה נמצאו נגועות בקורונה
כדורי גלידה. אילוסטרציה צילום: pixabay

הרשויות בעיר טיינג'ין בסין, מחפשות אחר אנשים שהיו בקרבת אזרחים שאכלו גלידה, או אכלו בעצמם, כדי לבצע בדיקה האם הם נדבקו בקורונה.

שלוש דגימות של גלידה מתוצרת מקומית נמצאו מזוהמות בעיריית טיאנג'ין, הנמצאת בצפון מזרח המדינה, המונה מעל 10 מיליון אזרחים.

מעל 4,800 קופסאות זוהו כמזוהמות על ידי חברת המזון טיאנג'ין דאקיאודאו, (Tianjin Daqiaodao) כאלפיים מהם נמצאים באחסון ולא יצאו לשוק. כ-1800 נוספים הועברו למחוזות אחרים, ו-935 נכנסו לשוק המקומי, אך רק 65 נמכרו, כך דיווח האתר 'דיילי צ'יינה'.

ה'דיילי מייל' הבריטי מוסיף ומדווח בעניין, כי לקוחות שרכשו את הגלידה השוקלת 450 גרם, קיבלו הוראה מגורמי הבריאות לדווח על תנועותיהם כדי לאתר אנשים שנדבקו, מעל 1,600 עובדי החברה נכנסו לבידוד ועברו בדיקות קורונה.

ד"ר סטיבן גריפין, וירולוג מאוניברסיטת לידס שבאנגליה, אמר כי הבדיקה החיובית של הגלידה הגיעה ככל הנראה ממגע אנושי והיא "חד פעמית".

הוא אמר לרשת Sky News כי "רוב הסיכויים שזו תוצאה של בעיה במפעל הייצור ואולי נובעת מההיגיינה במפעל". לדבריו, הגלידה עשויה משומן והיא מאוחסנת בטמפרטורות קרות. הוא הוסיף: "אנחנו כנראה לא צריכים להיכנס לפאניקה שכל קופסת גלידה תהיה פתאום מזוהמת בנגיף הקורונה".

סין קורונה גלידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד