כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הליך הוגן

הרפובליקנים מבקשים לעכב את משפט ההדחה של טראמפ

לשם הענקת הליך הוגן לנשיא לשעבר שמתרגל לחיים חדשים אי שם בפלורידה, הרפובליקנים דורשים מהסנאט לעכב את משפט ההדחה של הנשיא לשעבר טראמפ. אם וכאשר יורשע הרי שהוא לא יוכל להתמודד שוב לנשיאות העתיד

הרפובליקנים מבקשים לעכב את משפט ההדחה של טראמפ
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הרפובליקנים בסנאט האמריקני מבקשים מהדמוקרטים לדחות את מועד תחילת משפט ההדחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עד לחודש פברואר.

מטרתם היא לתת לטראמפ פרק זמן להכין את כתב ההגנה נגד ההאשמות נגדו בהסתה להתפרעות, כשתומכיו הסתערו בתחילת החודש על גבעת הקפיטול, מהומה שהובילה למותם של ששה, ביניהם שני שוטרים.

החברים הדמוקרטים בבית הנבחרים מצידם מוכנים למסור את כתב האישום לסנאט, אך הרפובליקנים מבקשים מהם להמתין עד פברואר.

ביום רביעי האחרון המריא דונלד טראמפ מהבית הלבן לפלורידה עם סיום כהונתו ולא נכח בטקס השבעת הנשיא ה-46 ג'ו ביידן. כזכור ב-6 בינואר אמר הנשיא דאז טראמפ, למפגינים מחוץ הבית הלבן: "להשמיע את קולם בשלווה ובפטריוטיות ולצעוד לעבר בניין הקפיטול" וקרא להם "להילחם בכל הכוח".

מנהיג המיעוט בסנאט, מיטש מקונל, הרפובליקני ביקש מהדמוקרטים לדחות את שליחת כתב האישום לסנאט עד ה-28 בינואר - מהלך שיניע את השלב הראשון במשפט. הרפובליקנים, שמיום רביעי כבר אינם שולטים בסנאט, זקוקים למנהיג הרוב הדמוקרטי החדש, צ'אק שומר, שיסכים לכך.

מקונל אמר בהצהרה: "הרפובליקנים של הסנאט מאוחדים מאוד מאחורי העיקרון שמוסד הסנאט, לשכת הנשיאות, והנשיא לשעבר טראמפ עצמו ראויים להליך הוגן שיכבד את זכויותיו, שאלות משפטיות וחוקתיות העומדות על כף המאזניים". הסנאטור ג'ון קורנין מטקסס אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הוא וחבריו הרפובליקנים "דנו בצורך לאפשר לטראמפ הליך ראוי".

חשוב לציין כי למרות שהדמוקרטים שולטים כעת בסנאט, הם יצטרכו את תמיכתם של לפחות 17 רפובליקנים על מנת להרשיע את טראמפ, מכיוון שנדרשת הצבעה של שני שלישים.

מספר רפובליקנים בסנאט ציינו כי הם תומכים בהרשעה, אך רובם הטילו ספק בחוקיות הניסיון להדיח נשיא לאחר שעזב את תפקידו, ואמרו כי התהליך יהיה תחת מחלוקת גדולה.

באם יורשע דונלד טראמפ, הרי שמשמעות הדבר היא שלא יוכל להתמודד בעתיד שוב על הנשיאות וזו היא מטרתם העיקרית של הדמוקרטים שלא לראותו שוב מתמודד בבחירות הבאות ב-2024.

הדחה דונלד טראמפ גבעת הקפיטול רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד