כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה מזה 80 שנה

נשמרים: מסיבת פורים המסורתית בישיבה הגדולה בעולם - תבוטל

לא רק בישראל: הנהלת ממלכת התורה בניו ג'רזי הודיעה כי מסיבת פורים המסורתית שמושכת מידי שנה אלפים - תבוטל, זאת בעקבות מצב התחלואה הקשה | רבני הישיבה יצאו ב"קול קורא" מיוחד בו הם מורים כי הבחורים יבטלו גם את איסוף הכספים הנהוג מידי שנה לצורך הת"ת 

נשמרים: מסיבת פורים המסורתית בישיבה הגדולה בעולם - תבוטל
היכל ישיבת לייקווד בניו גרז'י צילום: באדיבות המצלם

פורים תשפ"א בצל הקורונה: ראשי ישיבות והרבנים של לייקווד פרסמו 'קול קורא' מיוחד ערב פורים, עם הנחיות קפדניות עקב נגיף הקורונה, "להימנע ממסיבות גדולות, ולמעט מלהסתובב בפתחי הבתים".

אתמול הודיעה הנהלת 'בית מדרש גבוה' של לייקווד בניו ג'רזי, כי לראשונה מזה 80 שנה, הישיבה לא תקיים את מסיבה פורים השנתית שמושכת אלפים רבים ונחגגת במשך שעות ארוכות. ההודעה נמסרה על ידי הרב אהרון קוטלר, מנכ"ל הישיבה.

במכתב נאמר כי יש לחגוג את חג הפורים עם המשפחה הגרעינית בלבד, ולא לקיים אירועים מחוץ למשפחה.

במכתב שפורסם בחוצות הישיבה נכתב כי "עלינו להתאים את האופן שנחגוג את חג הפורים הבעל"ט בשנה זו, עקב הסכנות הכרוכות בחגיגות בעין זה". הרבנים הורו בפירוש "אנו מבקשים מכל אחד ואחד לקיים את מצוות היום תוך הדגשת 'משפחה ומשפחה', בלי נדידה ממקום למקום ומשכונה לשכונה".

ההוראות שפורסמו הן:

להימנע ממסיבות גדולות ופתוחות.

להימנע מלהסתובב מבית לבית, במיוחד בחורי ישיבה שלא יאספו צדקה.

הרבנים עוררו כי "מובן מאליו שזה לא אמור להוביל להפחתה כלשהי במצווה של מתנות לאביונים, ולתמוך במוסדות תורה וחסד של לייקווד.

כל אחד צריך להקדיש זמן ללמוד תורה בפורים ולהתחזק בתפילה ביום זה.

באופן ספציפי, בכל בית כנסת, מתיבתא, ובית מדרש, צריך להיות סדר לכל המתפללים במהלך ליל פורים. אחרי הלימוד הבחורים יכולים לקיים מסיבה פרטית משלהם.

ה'קול קורא' שפורסם

במקביל גם רבני לוס אנג'לס קראו לציבור הרחב: "אל תבוא מחוץ לעיר לאסוף כסף בחג הפורים".

רבני העיר לוס אנג'לס פרסמו מכתב המיועד לאנשים מחוץ לעיר שבדרך כלל מגיעים לאסוף כסף לישיבות ומוסדות תורה וחסד.

במכתב שפרסמו הרבנים נאמר: כשפורים מתקרב כולנו מפנים את עינינו להקב"ה כדי שיגן עלינו ויציל אותנו מכל מחלה ומצוקה, בשנים האחרונות הקהילה בלוס אנג'לס קיבלה בברכה ותרמה בנדיבות לקבוצות רבות של בחורים מישיבות שבאו לאסוף כספים למען מוסדותיהם הראויים.

אך פורים השנה צריך להיות שונה. החששות הבריאותיים הקשים עדיין כאן, בשילוב עם הפוטנציאל של חילול השם, אנו דורשים בתוקף כי קבוצות מחוץ לעיר לא יישלחו לקהילה שלנו השנה, זה כולל בחורים שלומדים מחוץ לעיר ומתגוררים כאן בלוס אנג'לס, כל אחד שיישאר בישיבה שלו.

אנו מעודדים בחום את בני הקהילה המקומית להגדיל במידת האפשר את תמיכתם במוסדות התורה והחסד, ובזכות כך חג הפורים הזה יביא אורה ושמחה וששון ויקר.

מכתב רבני לוס אנג'לס

ישיבת לייקווד פורים קורונה לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד