כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפוליטיקאים מגנים בחריפות

סערת חב"ד > לפיד מבהיר "לא ארדוף" אבל "מביע דאגה עמוקה"

ציטוט שפורסם הבוקר בעיתון של המדינה מעלה את יו"ר יש עתיד ומועמדה לראשות הממשלה לראש הכותרת ושוב באור שלילי של שנאת חרדים מובהקת. לאחר שהותקף וגונה, יאיר לפיד מבהיר ומתרץ את דבריו: "איני רודף ולא ארדוף אף אחד, אמשיך להילחם שלא יתמכו בכהניסטים"

סערת חב"ד > לפיד מבהיר "לא ארדוף" אבל "מביע דאגה עמוקה"
יאיר לפיד במליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המערכת הפוליטית הדתית סוערת היום (שישי) סביב דברים שצוטטו בשמו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעיתון 'ידיעות אחרונות', בהם הוא מאיים לכאורה על בכירי חסידות חב"ד. על פי הפרסום של העיתונאי נחום ברנע לפיד איים ואמר: "אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ' ובן גביר, אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב"ד בכל העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל".

בשעה האחרונה מבהיר לפיד את דבריו בחשבון הטוויטר שלו וכותב: "איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מתנועת חב"ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם. יחד עם זאת אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין יכנסו לכנסת".

עוד מוסיף המועמד לראשות הממשלה: "אני אמשיך להילחם בכל דרך כדי שאף גורם לא יתן יד לגזענות, להסתה, ולפילוג נוסף בעם ולא יתמכו בכהניסטים המאיימים על שלמות עם ישראל".

מוקדם יותר דבריו עוררו גל תגובות במערכת הפוליטית, כאשר יו"ר 'ימינה' ומועמדה לראשות הממשלה, נפתלי בנט בתגובה: "מביש. אני אסיר תודה לחב״ד. בזכות חב״ד במונטריאול אבא ז״ל ואמא שלי וכולנו התחברנו ליהדות. חברים, חב״ד מציל אינספור יהודים בכל העולם מזה עשרות שנים. הם לא לוקחים שקל ממדינת ישראל. בכל אסון עולמי בהודו או נפאל—הם שם עבורנו".

בנט הוסיף, "שלוחי חב״ד מוסרים את נפשם יחד עם המשפחות שלהם בכל קצות תבל, במקומות קשים כמו סיביר, ונצואלה ואלסקה—רק כדי להגיע לעוד יהודי. על כל זה לפיד מעז לאיים בגלל פוליטיקה?! הוא היה מעז לומר כך לקבוצת טייסים שרוצים להצביע למר"צ?! על בית ברל היה מאיים?".

"שלוחי חב"ד אהובים— המשיכו בדרככם. האיום האווילי הזה יתאדה לפח האשפה של ההיסטוריה, אני אוהב אתכם יחד עם כל עם ישראל". כתב.

יו"ר 'הציונות הדתית' חה"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב ומסר: "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד. אני בטוח שבחב"ד ימשיכו לאהוב את לפיד, לקרב ולארח אותו בשמחה גם אחרי האיום הזה. כי כאלה הם החב"דניקים כבר יותר מ 200 שנה".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיבה ומסרה: "אני מקווה מאוד שהדיווח שגוי, ⁦‪יאיר לפיד מימוש זכות דמוקרטית, היא בעיניך עילה לרדיפת יהודים שכל חטאם בהפצת מסורת ישראל?! רבבות יהודים בארץ ובתפוצות חייבים לחב"ד את זהותם היהודית, ואתה מאיים עליהם להתנכל להם? ‏הבריונות הזו, מקלפת את המסיכה מעל פניהם של הטוענים להגנה על  הדמוקרטיה".

יאיר לפיד שנאת חרדים חב"ד חב"דניקים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד