כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפוף לו

שר החקלאות מציע: "להגביל את הילודה בישראל" • צפו

מבין כל שלל הנושאים העומדים על סדר היום במערכת הבחירות הנוכחית, מקורונה ועד מצב הכלכלה והתעסוקה בישראל, דווקא נושא "רגיש" אחר מעניין את שר החקלאות | בפנאל שנערך אמש הציע השר להניח את נושא הגבלת הילודה בישראל על השולחן, לדבריו, "צפיפות יוצרת לחצים"

שר החקלאות מציע: "להגביל את הילודה בישראל"  • צפו
ילדים חוצים צילום: Gili Yaari /Flash90

במהלך פאנל בחירות שנערך אמש (שני) ביקש שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר להניח על על סדר היום "נושא שיש בו רגישות". והציע להגביל את הילודה בישראל.

בפאנל, שבו נכח גם ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, אמר שוסטר כי: "צפיפות האוכלוסין וקצב הילודה במדינת ישראל הם מהגבוהים במדינות המפותחות. צפיפות יוצרת לחצים, יש ויכוח גדול על היקף השטח הלגיטימי להתפשטות ולהתיישבות במדינת ישראל".

 

שוסטר המשיך והזהיר כי: "הצפיפות תגדל ולכן יש להניח על השולחן עבור הדור הבא את שאלת קצב הילודה במדינת ישראל". השר סיכם ואמר: "כל ילד הוא נהדר ואני רוצה המון נכדים, אבל אני רוצה שלנינים שלי יהיה עולם טוב שחי בשלום עם סביבתו".

בראיון הבוקר לגלי צה"ל ניסה שוסטר להסביר את דבריו: "אמרתי שמדינה עם תוחלת חיים גבוהה, השבח לאל ולמערכת הבריאות, אחוז ילודה גבוה ושטח מצומצם יחסית, צריכה לקחת בחשבון את כל המדדים".

המראיין ישי שנרב שאל: מה אתה מציע לעשות? ושוסטר הסיט מיד את הדיון למה שבעיניו חשוב באמת: "לעסוק במזימת אפריל של נתניהו".

נציין כי דוברו של השר הבהיר אמש: "אני מבקש שיובן, השר שוסטר לא נוקט עמדה בעניין קצב הילודה, אלא מציע להכניס את הנושא לדיון הציבורי כחלק ממכלול הנושאים שמרכיבים את סוגיית הצפיפות בישראל".

ילודה ברוכה צפיפות בחירות 2021 אלון שוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד