כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקרב על המשתכנזים

חבר המועצת על המאבק: דגל התורה מייצגת את עולם התורה • צפו

"בעולם התורה אין ספרדים או אשכנזים, כל החלוקה הזאת מלאכותית ולא נכונה". כך אומר אחד מראשי הישיבות הליטאיות הגדולות בישראל בתיעוד שנחשף הערב ב'בחדרי חרדים', שמעיד על הקרב שמתמשך בין 'דגל התורה' וש"ס על קולות בני התורה הספרדים המשתכנזים • בלעדי

חבר המועצת על המאבק: דגל התורה מייצגת את עולם התורה • צפו
הגר"ד כהן ומשה גפני צילום: באדיבות המצלם

המאבק בין דגל התורה לש"ס עולה שלב בשעות האחרונות. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עם היציאה למערכת הבחירות הנוכחית, בעוד יו"ר ש"ס אריה דרעי מנסה לטעון כי הוא היחיד שפעל בתקופת קורונה למען החרדים, ב'דגל התורה' מחדדים את הבדלי האידישקייט ומנסים לגרוף אליהם את קולות בני התורה הספרדים המכונים 'משתכנזים'.

בימים האחרונים התנהלו מספר מפגשים של חברי הכנסת מדגל בתורה עם ראשי הישיבות, במטרה לגייס את עולם התורה למערכה בבחירות הקרובות, כשהיום דיווחנו כי גדולי ישראל גיבו את הדרישה להורות לכל בוגרי הישיבות והסמינרים גם הספרדים להצביע ל'יהדות התורה'.

הערב (רביעי) 'בחדרי חרדים' מפרסם תיעוד של בכיר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת ׳חברון׳ הגאון רבי דוד כהן, שתחתיו לומדים עשרות בני תורה ספרדים, בהם גם בנים של חברי כנסת ובני חברי הנהגת ש"ס, כשהוא קורא להם להצביע ל'יהדות התורה'.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הגר"ד כהן אמש בכינוס של חברי הכנסת עם ראשי הישיבות הליטאיות אומר ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כי "דגל התורה היא התנועה של עולם התורה, ובעולם התורה אין ספרדים או אשכנזים, כל החלוקה הזאת מלאכותית ולא נכונה".

דגל התורה תנועת ש"ס רבי דוד כהן משה גפני משתכנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד