כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
למרות סגירת התיק

מיקי זוהר מגיב: אין בי שום תחושת שמחה או הקלה

ח"כ מיקי זוהר התבשר הערב כי תיק החקירה נגדו נסגר, אולם הוא לא ממהר לשמוח ולחגוג. "פתאום מצאתי את עצמי, בפעם הראשונה בחיי, נחקר במשטרה בחקירה הזויה על ראיון רדיו בו השתתפתי במסגרת עבודתי כחבר כנסת". הגיב הערב זוהר והוסיף, "לא משנה מהו תוכן החקירה, בסופו של יום מדובר באירוע קשה מאוד לכל אדם, לו ולמשפחתו"

מיקי זוהר מגיב: אין בי שום תחושת שמחה או הקלה
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות המדינה סגרה הערב (רביעי) את התיק נגד יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ מיקי זוהר, לאחר שנוכחה לדעת כי אין חשד לסחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מיקי זוהר הגיב לסגירת התיק, כי "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה".

לדבריו, "לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה. החקירה שנפתחה נגדי היתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט".

זוהר ציין כי "מבחינה אישית, זה היה רגע מאוד עצוב בשבילי. לאורך כל חיי עשיתי כל שביכולתי כדי ללכת אך ורק בדרך הישר, שמרתי על עצמי כנבחר ציבור כבר קרוב ל 15 שנה וברוך ה׳ מעולם לא דבק בי רבב. על אף העובדה שמעולם לא עברתי עבירה פלילית, פתאום מצאתי את עצמי, בפעם הראשונה בחיי, נחקר במשטרה בחקירה הזויה על ראיון רדיו בו השתתפתי במסגרת עבודתי כחבר כנסת.

לא משנה מהו תוכן החקירה, בסופו של יום מדובר באירוע קשה מאוד לכל אדם, לו ולמשפחתו, על אחת כמה וכמה כשזה קורה על לא עוול בכפו.

בחודשים שחלפו מאז שחקרו אותי, קיבלתי אינספור תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית, התגובות הללו העידו שכולם הבחינו שזו היתה חקירה מסוכנת שאין לה שום מקום במשטר דמוקרטי. גם אם חלק מהשמאל בחר שלא להגיב לחקירה שלי באופן פומבי, האמינו לי שרבים מהם הגיעו אליי במסדרונות הכנסת ותהו עד לאן זה עוד יכול להתדרדר מבחינת הפרקליטות.

כולם היו תמימי דעים. הדמוקרטיה שלנו לא תוכל לסבול מצב בו נבחרי הציבור יחששו מלעשות את עבודתם נאמנה בהתאם לאמונה ולאידיאולוגיה בה הם מאמינים. ירידת האמון הציבורי במערכת המשפט, נובעת בעיקרה בשל התנהלות כוחנית ונטולת שיקול דעת אובייקטיבי של הפרקליטות, בלא מעט מקרים זה נראה שרוב ההחלטות שמתקבלות שם נועדו לפגוע ביכולת שלנו להמשיך ולהנהיג את אזרחי ישראל".

הוא הוסיף כי הוא "מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן - הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם. אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה".

לדבריו, "על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, נדרש תיקון עמוק ושורשי. מחובתנו, נבחרי הציבור, לפעול לשם כך כדי לחזק את אמון העם בדמוקרטיה הישראלית. אני מבקש להודות לבורא עולם, למשפחתי היקרה ולחבריי הקרובים שתמיד עומדים לצידי ברגעים קשים".

הוא סיים בתודה "לחבריי מהליכוד ולחברי הכנסת הרבים משאר סיעות הבית על שחיזקו ועודדו אותי בכל דרך אפשרית. וכמובן, לכם, עם ישראל היקר, תודה על המילים חמות, דברי החיזוק ורבבות הודעות התמיכה שקיבלתי מכם בחודשים האחרונים. אני אוהב אתכם ומעריך זאת מאוד".

יצוין כי מאז החקירה התמתן מעט זוהר ואף הצהיר בראיונות לתקשורת כי הוא משנה את הגישה והשיח שלו שהיו בעבר יותר אגרסיביים ודורסניים "תקבלו את מיקי זוהר החדש" הצהיר ואכן קיים. מאז הוא ירד מעט מהרדאר התקשורתי ומיעט בראיונות והופעות תקשורתיות.

מיקי זוהר סחיטה ואיומים אביחי מנדלבליט סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד