כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מעל 200 נעצרו

משטרת רוסיה פשטה על ועידת האופוזיציה במוסקבה

משטרת רוסיה בפשיטה חסרת תקדים על ועידה פוליטית | לטענת המשטרה בוועידה בה השתתפו מנהיגי האופוזיציה ופקידים מקומיים עברו המשתתפים על חוקי הקורונה | במקביל נעצרו גם עיתונאים שבאו לסקר את האירוע

משטרת רוסיה פשטה על ועידת האופוזיציה במוסקבה
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

כ-200 איש, כולל עשרות פוליטיקאים מהאופוזיציה, עוכבו במהלך פגישה משותפת במוסקבה. המשטרה טוענת כי המשתתפים עברו על כללי הקורונה, לאחר המעצרים חלק ממבקרי הקרמלין הבולטים שוחררו ממעצר ביום שבת.

משטרת מוסקבה הודיעה כי כ-200 איש נעצרו בעת שהשתתפו בפסגה בנושא הפוליטיקה העירונית. בוועידה השתתפו מנהיגי האופוזיציה ופקידים מקומיים עצמאיים מאזורים שונים ברוסיה שנסעו למוסקבה כדי לתאם את האסטרטגיה שלהם נגד מפלגת רוסיה המאוחדת השולטת בעיר הבירה.

זמן קצר לאחר ההתכנסות, המשטרה פירקה את ההתכנסות ועצרה כמעט את כל המשתתפים, כמו גם כמה עיתונאים שסיקרו את האירוע. משטרת מוסקבה אמרה כי חלק מהמשתתפים היו "חברים בארגון שפעילותו הוכרזה כבלתי רצויה" בשטח רוסיה.

הכינוי "לא רצוי" נובע מחוק שנוי במחלוקת המכוון לארגונים זרים ברוסיה. קבוצות הנמצאות בקטגוריה זו מנועות מלהוציא פרסומים ברוסיה. אנשים שמשתפים פעולה עם ארגונים כאלה מסתכנים בקנסות ובכלא.

המשטרה אמנם לא פירטה את הארגון המדובר, אך נראה מאוד שהיא מתכוונת לארגון "רוסיה הפתוחה", בגיבוי אייל ההון מתחום האנרגיה הגולה מיכאיל חודורקובסקי, יריבו של פוטין. כמה מחברי הקבוצה נכחו בהתכנסות.

רוסיה אמורה לצאת לבחירות לפרלמנט בסתיו הקרוב. מפלגת רוסיה המאוחדת מחזיקה כיום 335 מתוך 450 מושבים, אך הסקרים האחרונים מראים ירידה בדירוגים - רק 27% מהמצביעים מתכננים לתמוך במפלגת הפרו-פוטין.

רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד