כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עושים סדר

למבינים: כך תשלבו בכל מנה את היין המתאים

לקראת פסח, יקב ציון עושה לכם סדר ביינות • להלן כמה הצעות מיקב ציון להתאמת סוג היין למנות הסעודה

למבינים: כך תשלבו בכל מנה את היין המתאים
מתאימים את היין המושלם צילום: יח"צ

ימי חג הפסח בכלל וליל הסדר בפרט נותנים מקום מרכזי ליין. זו הזדמנות מצוינת להעצים את חווית הסעודה בהתאמת יינות למאכלים המוגשים.

אומנם מקובל לחשוב שחג הפסח שהוא גם חג האביב, הוא הזמן המתאים לשתייה של יינות אדומים, אולם גם רוזה ויינות לבנים מתאימים מאוד לתקופה זו.

טיפ ראשון לפני הכול: הגישו את היינות מהקל אל הכבד. התחילו ביינות לבנים וברוזה, המשיכו ביינות אדומים קלים ולבסוף הגישו את היינות האדומים העוצמתיים.

והנה כמה הצעות מיקב ציון להתאמת סוג היין למנות הסעודה:

קידוש ותחילת הסעודה

רוזה אימפריאל ציון (חצי יבש). יין זה הוא הפתיח המושלם עוד לפני תחילת הסעודה. רוזה מהנה לשתייה גם כאפריטיף לפני תחילת הסעודה. היין מפגין איזון טעמים קסום ובמתיקות קלה, מורגשת לא מורגשת, הוא מתאים מאד גם להמשך הסעודה בחיבור עם מנות ראשונות קרות וסלטים.


יינות מובחרים • קרדיט: יח"צ

מנת פתיחה

שרדונה אסטייט ציון. את המנות הראשונות ובמיוחד מנות הדג, מומלץ ללוות בשרדונה אסטייט. זהו יין לבן יבש, אינו מתוק כלל, בעל ניחוח פרי משכר וחמיצות מרעננת. תכונות אלו מקפיצות ומשדרגות את טעמן של מנות הדג הקרות והחמות. יין זה זכה במדליית זהב בתחרות BEST VALUE האחרונה – השרדונה הטוב בישראל עד 50 שקלים.

מנה עיקרית

אפשר לעבור לאדומים...

מומלץ להתחיל בשיראז מסדרת אסטייט. השיראז, שגם הוא זכה במדליית זהב,  הינו יין פירותי, עסיסי  ומתובל. היין יכול ללוות מגוון תבשילים. הוא מתאים במיוחד למאכלים בתיבול ים תיכוני. כנראה שיהיו לא מעט סועדים אשר יבחרו ליהנות מיין זה גם להמשך הסעודה... השיראז משתלב טוב במיוחד עם בשר כבש או טלה. הטעמים המיוחדים של הטלה והטעמים המיוחדים של השיראז יוצרים חיבור מדהים.

ברור שהיין האחרון צריך להיות מרוכז ומורכב במיוחד. כאשר אנו רוצים ליהנות מבשר ויין, מומלץ לבחור בהתאמה הקלאסית של קברנה סוביניון, CAPITAL, ציון. זהו יין עוצמתי שילווה מגוון מנות בשרים צלויים .לגמו מהיין בין ביס לביס ותנו ליין להעצים את טעמו של הבשר שוב ושוב.

יינות כשרים יקבי ציון יקב ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד