כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כולנו מסובין

מצות ויין תוצרת בית נשלחו למדינות מוסלמיות

בסוריה, אפגניסטן, לוב, לבנון ובעוד מספר מדינות מוסלמיות יחגגו את חג הפסח עם מצות ויין תוצרת בית לצד משלוחים מחו"ל | יו"ר ארגון רבנים מ-14 מדינות בעלות רוב מוסלמי ל'בחדרי': "מחמם את הלב לראות כיצד הרבנים נעזרים זה בזה"

מצות ויין תוצרת בית נשלחו למדינות מוסלמיות
מצות ויין במדינות מוסלמיות צילום: באדיבות המצלם

מצות ויין במדינות מוסלמיות: בנוסף למצות המיוצרות באיראן, יובאו לאיראן מאזרבייג'ן כ-250 ק"ג של מצה שמורה, שנאפו עם חומרות גדולות ובתהליך מפרך יותר ממצה רגילה.

מי שאחראי על כך הוא איגוד הרבנים במדינות האיסלאם (ARIS), אגודת רבנים של קהילות יהודיות ב-14 מדינות בעלות רוב מוסלמי, הם עסקו בשליחת מצות ליהודים בכמה מהמקומות המסוכנים ביותר מבחינה פוליטית בעולם, כולל סוריה, אפגניסטן, לוב ולבנון.

בנוסף, הארגון שלח לקראת חג הפסח כמה אלפי ערכות ליל הסדר לקהילות יהודיות ברחבי העולם המוסלמי, כולל טורקיה, אזרבייג'ן, אוזבקיסטן, ניגריה, סוריה, אפגניסטן, לוב ועוד.

באוזבקיסטן הכין הרב שלמה בבייב מעיר הבירה טשקנט 560 בקבוקי יין לשימוש לליל הסדר ובמהלך פסח, ושחט 120 תרנגולות שהביאו אליו חברי הקהילה היהודית לקראת החג.

"מחמם את הלב לראות כיצד רבנים במדינות מוסלמיות עוזרים זה לזה במתן לוגיסטיקה וסיוע בהשגת מצות, כדי להבטיח שכל יהודי יהיה מסוגל לחגוג את החג", אמר ל"בחדרי חרדים" יו"ר האיגוד הרב מנדי חיטריק מטורקיה.

ישנם כ-1,200 יהודים המתגוררים במדינות המפרץ, רובם המכריע נמצאים במפרץ מרחבי העולם בשל עסקים, אך כוללים גם 50 יהודים בקהילה ותיקה מזה כ-140 שנה בבחריין.

רבני הקהילה מציינים כי איגוד הרבנים מתנהל לפי הוראותיו ההלכתיות של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף.

מדינות ערב יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד