כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חייב אדם בכבוד חמיו

התרגשות בחסידות: הרבי ישהה בפסח בארה"ב

לאחר שבשנה שעברה בוטלה טיסתו של הרבי שרצה לשהות בפסח בצל חמיו הישיש גאב"ד סיגעט, השנה ימריא הרבי בלי מקורבים ומשבקי"ם לשהות אצל חמיו וחמותו בניו יורק | "חייב אדם בכבוד חמיו שייך גם לרבי'ס" התבטא הרבי שלא יוכל להיות עם חסידיו בירושלים

התרגשות בחסידות: הרבי ישהה בפסח בארה"ב
הרבי מדושינסקיא צילום: שוקי לרר

התרגשות רבה בקרב חסידי ואוהדי קהל חסידי דושינסקיא בארצות הברית, לאחר שנודע כי האדמו"ר יעשה את חג הפסח בניו יורק ויערוך כינוס תלמידים רבתי. 

האדמו"ר מדושינסקיא ישהה בחג הפסח בארצות הברית ויערוך את ליל הסדר בסיגייט בניו יורק, בצל חמיו הגדול הגה"צ הישיש רבי יקותיאל יהודה מייזליש גאב"ד סיגעט.

כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', לפני כשנה הרבי מדושינסקיא היה אמור לשהות בחג הפסח בצל חמיו בניו יורק, הכל היה מוכן לנסיעה אך בדקה אחרונה הטיסה בוטלה מפאת מגבלות הקורונה.

ל'בחדרי' נודע שסיבת הנסיעה הינה תורנות משפחתית אצל חמיו הישיש גאב"ד סיגעט וחמותו הרבנית אשר אינם בשיא בריאותם וזקוקים לתמיכה צמודה, במשפחה קיימת חלוקה בין הבנים הרבנים כך שכל חודש שוהה אחד הבנים לצד ההורים, כדי לשמשם ולתמכם.

הרבי מדושינסקיא עם חמיו הישיש גאב"ד סיגעט. צילום: שוקי לרר

כידוע השנה שעברה עלינו בצל הקורונה לא היה קל לצאת מהארץ, בחסידות מספרים שהרבי אף לא נסע לאמריקה ולונדון להשתתף בשמחת הצאצאים, למרות שנגידי החסידות רצו להציב מטוס פרטי ואישורים מיוחדים - הרבי סירב.

יחד עם זאת לנסיעה זו הרבי לא ויתר על אף הקושי בדבר להשאיר את הקהילה בחג הפסח, בהתבטא למקורביו "חייב אדם בכבוד חמיו שייך גם לרבי'ס".

במודעה שהוציאו התאחדות תלמידי דושינסקיא בארה"ב, תחת הכותרת 'הנה ימים באים' מודיעים בהתרגשות, ''קהל אנ''ש הע''י תושבי ארה"ב מתבוננים ברגשי קודש, לקראת הופעתו כבוד של עט''ר כ''ק מרן אדמו"ר שליט"א לחוג את חג המצות הבעל''ט, והננו בזה להודיע כי בסייעתא דשמיא נתאסף יחד בכינוס התלמידים רבתי בימי חול המועד פסח, בראשות האדמו"ר שליט"א אשר ישא את דבר ה' ברמה".

מעמד 'יציאת צדיק' מהעיר יתקיים הערב יום ראשון בבית המדרש הגדול 'היכל מהרי''ץ דושינסקיא בירושלים, בהשתתפות קהל רב, לאחר תפילת מעריב יעברו החסידים לברך ולהתברך אצל האדמו"ר בברכת 'צאתכם לשלום', וברכת א 'פריילאכן כשר'ן פסח'.

מחר יום שני לפנות בוקר יגיע האדמו"ר לאפיית מצות במאפיית המצות 'בנות אסתר' של החסידות, לאחר מכן ימריא יחד עם הרבנית לארצות הברית, ל'בחדרי' נודע שלבקשת הרבי לא יצטרפו לנסיעה זו משבקי"ם ומקורבים, הרבי ישהה שם כחודש ימים, ויבקר בבתי אדמו"רים ורבנים, ויקבל את קהל חסידיו בניו יורק לעצה וברכה.

סיגעט חסידות דושינסקיא חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד