כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בוחרים להנות

מצביעים ברגליים: הישראלים יוצאים לטייל; אחוז ההצבעה נמוך

על רקע אחוז ההצבעה הנמוך, כ- 100 אלף מטיילים ניצלו את יום השבתון לטיול בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, זאת למרות מזג האוויר השרבי והאובך

מצביעים ברגליים: הישראלים יוצאים לטייל; אחוז ההצבעה נמוך
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

על רקע הירידה הדרמטית באחוז ההצבעה - 34.9% - המספר הנמוך ביותר מאז שנת 2009, כ- 100 אלף מטיילים ניצלו את יום השבתון לטיול בשמורות הטבע והגנים הלאומיים.

האתרים המובילים מבחינת תנועת המטיילים היו: הגנים הלאומיים ירקון תל אפק ואשקלון עם כ-3,500 מטיילים בכל אחד מהם, קיסריה עם כ-2,300 מטיילים ומצדה עם כ-1,900 מטיילים.

בין שמורות הטבע בלטו עין גדי עם כ-2,000 מטיילים, הבניאס עם כ-1,900 מטיילים והשמורות תל דן, נחל עיון ועיינות צוקים עם כ-1,000 מטיילים בכל אחת מהן.

בנוסף, כ-1,500 מטיילים בחרו להעביר את ערב יום השבתון בלינה בחיק הטבע בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, שנפתחו במיוחד למען המבקרים בערב זה. בין החניונים המובילים: מצדה מערב, ממשית וחאן בארות.

רשות הטבע והגנים פתחה היום באופן רשמי לראשונה ארבעה אתרים חדשים למען המבקרים ביניהם: הגנים הלאומיים תל דור ומגדל צדק ראש העין, האתר הלאומי חאן שער הגיא ואת אתר המעיינות עין חניה בירושלים.

כל אלה מתווספים למסלולי טיול רבים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בהם ניתן לטייל בתקופה יפה ופורחת זו של השנה. במסגרת זאת רשות הטבע והגנים תציב כ-70 תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי הטיול המבוקשים במגוון שמורות וגנים לאומיים ברחבי הארץ, בהן המטיילים יוכלו לקבל הדרכה והכוונה למסלולי הטיול , תזכורת על כללי הטיול הבטוח ומידע על ערכי הטבע, הנוף והמורשת באזור. כמו כן יחולקו למטיילים שקיות לאיסוף האשפה. מידע מפורט על תחנות המידע באתר האינטרנט של הרשות.

בחירות טיולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד