כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסבך הפוליטי

האופציות: ממשלה עם עבאס, בחירות או עריקים

ספירת הקולות מעלה מחדש את סוגיית הגושים, האופציה הגרועה והסבירה ביותר היא יציאה סבב חמישי, האם נתניהו אכן יצליח לגייס עריקים למחנהו או שרע"מ תתמוך בגוש 'רק לא ביבי' להקמת ממשלה חילופית | ארי קלמן בטור פרשנות 

האופציות: ממשלה עם עבאס, בחירות או עריקים
ספירת קולות צילום: פלאש 90

בבוקר שאחרי, ובתום ספירת רוב הקולות, נראה שגם הפעם ההכרעה לא תגיע בתוצאה מהקלפי, מה שמותיר אותנו עם שלוש אופציות, שהסבירה וההגיונית ביותר היא דווקא האופציה הגרועה - בחירות חמישיות.

בחלוקת המנדטים נכון להבוקר (רביעי) גוש הימין הכולל את נפתלי בנט בתוצאה של 59 מנדטים לעומת גוש מחנה 'רק לא ביבי' עם 56 מנדטים כשבתווך סיעת רע"מ עם 5 מנדטים, במעמד הכף המכריע שיכריעו את עתיד המדינה.

המצב הפוליטי מביא אותנו לשלוש אופציות שלכל אחת בעיה משלה.

הראשונה היא הסבירה ביותר: בחירות חמישיות, כפי שהיה בשלושת הסבבים הקודמים ללא הכרעה, הגיעה ישראל (מוקדם או מאוחר) למערכת בחירות, אך הפעם מה שיקשה מעט את המצב הוא התרחיש כי בני גנץ יכנס לתפקיד ראש הממשלה באופן אוטומטי בחודש חשוון (נובמבר) הקרוב.

השנייה: ממשלה בתמיכת רע"מ, הבעיה הקטנה שראש הממשלה וימינה התחייבו כי הדבר לא יקרה, והבעיה הקשה יותר זה שהתרחיש כי איתמר בן גביר יישב לצד מנסור עבאס אפילו בתמיכה מבחוץ - שואפת לאפס.

התרחיש השלישי: ממשלה בתמיכת עריקים, לאורך הבחירות התגאה ראש הממשלה כי "יש לנו מספר עריקים מתקווה חדשה ומכחול לבן", באם זה נכון מצבו טוב, אבל הערכה היא כי אין לו עריקים ולגייס אותם יהיה קשה.

בתקווה חדשה כבר מבהירים כי הם לא יישבו תחת בנימין נתניהו, מה שמחזיר אותנו בסבירות גבוהה מאוד לתרחיש הראשון - בחירות חמישיות.

מנסור עבאס ביבי נתניהו בחירות 2021 תוצאות הבחירות לכנסת ה-24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד