כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחפשים מוצא

האיחוד האירופי יוצא לבדוק את החיסון הרוסי

סוכנות התרופות של האיחוד האירופי מתכננת לבדוק את מתקן ייצור החיסונים ספוטניק 5 הרוסי כדי לראות אם ניתן לאשר אותו באיחוד האירופי

האיחוד האירופי יוצא לבדוק את החיסון הרוסי
ספוטניק 5 צילום: wikipedia

מנהל התרופות של האיחוד האירופי בודק את החיסון 'ספוטניק' הרוסי כדי לבדוק אפשרות שימוש בו, זאת לאחר שהאיחוד האירופי נכשל בכל הנוגע לנתינת חיסונים.

ראש מנהל התרופות של האיחוד האירופי אמר שלשום כי הסוכנות תבקר במתקני הייצור הקליניים של ספוטניק 5, כדי לבדוק אפשרות לאשר את החיסון לגוש האירופי, מכיוון שהאיחוד האירופי מחפש דרך לחסן את הגוש לאחר שתוכנית החיסונים של האיחוד נכשלה. מפתחי החיסון טוענים שיש להם עסקאות לייצור החיסון בחברות במדינות איטליה, צרפת, ספרד וגרמניה, 

ראש המנהל, אמער קוק, אמרה כי היא מקווה שחיסון הרוסי יקבל אישור, וכי הסוכנות תבקר ברוסיה כדי לברר מידע נוסף על הייצור. "אנו אכן מקווים שזה יהיה חיסון רב ערך להוסיף לחיסונים שכבר זמינים לאוכלוסייה האירופית". היא אמרה, "אנו בתהליך של ארגון בדיקות", בנוסף היא הדגישה את חשיבות הייצור בשלב הנוכחי של המגיפה. את הדברים היא אמרה בישיבת ועדת הבריאות הפרלמנטרית של הפרלמנט האירופי.

בתגובה לחששות כי אישורי האיחוד האירופי אורכים זמן רב מדי, אמרה קוק כי קיימת אפשרות לאישור חירום לחיסונים. עם זאת, לדבריה, מדובר ברמת המדינות החברות ולא ברמה האירופית. "אני מנצלת את ההזדמנות הזו כדי להדגיש שוב שאנחנו מחויבים להחיל את אותם סטנדרטים ובדיקה על החיסון הרוסי זו כמו על כל הערכות מדעיות אחרות," אמרה.

כמה ממדינות האיחוד האירופי כבר החלו להשתמש בו. אם הוא יאושר, ספוטניק יהיה החיסון הלא-מערבי הראשון שמאושר לשימוש בכל 27 המדינות בגוש האירופית.

ההחלטה של האיחוד לבדוק את החיסון הרוסי מגיעה קצת בהפתעה, אחרי שבתחילת החודש הצוות העומד מאחורי חיסון נגיף הקורונה ברוסיה דרש מהאיחוד האירופי התנצלות לאחר שפקיד בכיר השווה בין אישור החירום של החיסון ל"רולטה רוסית".

יצוין כי, מנהל האיחוד האירופי בהונגריה כבר קפץ קדימה והעניק אישור חירום לחיסון הרוסי. גם בגרמניה מתמודדים עם קורונה, ומנהיגים אזוריים בגרמניה דחקו בשבוע שעבר באיחוד האירופי להאיץ את בדיקתו על חיסון ספוטניק.

פוטין טוען כי 55 מדינות אישרו את החיסון. וכאמור האיחוד האירופי בודק כעת את ספוטניק החמישי לקראת אישור אפשרי בחודש הקרוב.

ספוטניק 5 האיחוד האירופי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד