כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ביקשתי להתרכז ב-11:11"

אמן החושים: אני הזזתי את הספינה בתעלת סואץ

אמן האשליות אורי גלר טוען בראיון כי לאחר פניות מרחבי העולם שיסייע, הוא פעל להזזתה של ספינת המכולות שחסמה במשך ימים ארוכים את תעלת סואץ

אמן החושים: אני הזזתי את הספינה בתעלת סואץ
אוור גיוון צילום: wikipedia

אמן האשליות הישראלי-בריטי אורי גלר טוען כי הוא זה שגרם להזזתה של הספינה אוור גיוון, שתקעה במשך ימים את תעלת סואץ וגרמה לנזק של מיליארדי דולרים.

לפי גלר, פנו אליו מרחבי העולם וכן עיתונאים מבריטניה שביקשו ממנו לפעול מול משבר התעלה. לדבריו הוא ביקש מהם להתרכז באונייה בשעה 11:11 בבוקר ולאחר מכן ב-23:11 בערב, ולדבריו - השאר היסטוריה.

אורי גלר. צילום: פלאש90

גלר ששוחח על הנושא עם עופר חדד בערוץ 12, נשאל לגבי היכולת שלו להזיז ספינה בסדר גודל כזה ובתגובה הביא מסמך שנכתב עליו מטעם ה-CIA ארגון הביון האמריקאי שמאמת את כוחותיו ויכולותיו.

"אני אמרתי 'למה לא?', הרי כבר עשיתי דברים הרבה יותר מוזרים מזה. פשוט נתתי הוראה להתרכז ב-11:11 בבוקר, 11:11 בערב, ולנסות להזיז את הסירה. תרצה להאמין או שלא – הספינה זזה ב-23:14", אמר לחדד.

בציוץ ברשת הטוויטר כתב גלר: "עשינו זאת! שחררנו את הספינה! כל הכבוד. הסיפור שהתפרסם בשערי העיתונים בעולם היה אמיתי לגמרי. זו הייתה משימה כבירה אך בזכות כוח המחשבה שלכם והאמונה בעצמנו שחררנו את הספינה יחד. האנרגיה החיובית שלעם עזרה למאמצי צוות הקרקע".

כזכור, ספינת הענק שחסמה את תעלת סואץ, וגרמה למאות ספינות להיתקע ללא יכולת להתקדם, חולצה לאחר - 27 אלף מטרים מעוקבים חול נחפרו כדי להזיז את הספינה. כ-15 נגררות עזרו לחלץ את הספינה.

אתמול אמר ‏יו"ר רשות תעלת סואץ, אוסמה רביע כי מזג האוויר אינו הגורם העיקרי לתקרית, ייתכן שהיו תקלות טכניות או בעיות מכניות בכלי השייט. ייתכן גם שמדובר בגורם אנושי.

אורי גלר ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד