כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחקר מטריד בשיבא

ירידה דרמטית בנוגדנים שבועות אחרי המנה השנייה

מחקר מטריד בבית החולים שיבא גילה כי אצל חלק מהמתחסנים בחיסון השני של פייזר נמצאה ירידה דרמטית בכמות הנוגדנים בגופם שבועות ספורים לאחר קבלת המנה השנייה. בבית החולים שיבא מרגיעים וטוענים כי יש לכך הסבר הגיוני

ירידה דרמטית בנוגדנים שבועות אחרי המנה השנייה
חיסון לקורונה צילום: Gershon Elinson/Flash90

מחקר שנערך בבית החולים שיבר מטיל ספק בעוצמת החיסון לקורונה של חברת פייזר. מחקר סרולוגי שבוצע בעובדי בית החולים מצא ששבועות ספורים לאחר קבלת החיסון השני, חלה ירידה משמעותית אצל חלק מהנבדקים בכמות הנוגדנים בגופם.

צוות המחקר עורך כעת בדיקות נוספות כדי להבין את הסיבה לתוצאה והאם בכל ישנם מדדים נוספים שיעידו על כך שהחיסוניות נשמרת בקרב המתחסנים.

עובדי בית החולים שנבדקו, הם חלק מקבוצת מחקר עוד מתחילת מבצע החיסונים וכאמור אצל חלקם נמצא שבועות ספורים לאחר קבלת החיסון כמות נוגדנים כה קטנה עד שנחשבים כ"לא מחוסנים". 

צוות החוקרים, בראשותה של פרופ' גילי רגב־יוחאי, ממשיך לבדוק פרמטרים נוספים בדם כדי לגלות מה המשמעות של ירידה זו, והאם היא אמנם מבשרת על כך שיעילות החיסון יורדת. בבית החולים אמרו: "אנחנו עדיין לא בטוחים שיש לירידה הזו משמעות".

אחד ממשתתפי המחקר סיפר: "שבועיים אחרי החיסון השני רמות הנוגדנים היו גבוהות בהרבה מערך הסף שהגדיר אותי כמחוסן. חודש לאחר החיסון השני הרמות ירדו בשליש, ובבדיקה השלישית, חודש לאחר מכן, הן צנחו לשליש בלבד מהרמה שנמדדה אחרי החיסון השני. נאמר לי שמגמה דומה נצפתה אצל עובדים רבים. הרמות שנמדדו אצלי עדיין עולות על ערך המינימום שמעיד על הגנה חיסונית, אבל אני חושש שבבדיקה הבאה הן ייעלמו בכלל".

קורונה בית חולים שיבא תל השומר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד