כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בחירות 2024

זו הסיבה שפייסבוק הסירה ראיון של טראמפ

נשיא ארה"ב שבר שתיקה בראיון ראשון מצולם לכלתו לארה טראמפ ב'פוקס ניוז'. הראיון שארך כ-18 דקות פורסם בפייסבוק והרשת הסירה אותו, תוך שהיא משגרת אזהרה למגישה/הכלה

זו הסיבה שפייסבוק הסירה ראיון של טראמפ
דונלד טראמפ צילום: ועידת CPAC 2021

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ רמז כי יתמודד שוב לנשיאות בשנת 2024, בראיון הראשון שלו מול מצלמה מאז שעזב את הבית הלבן.

הנשיא ה-45 נשאל על ידי כלתו לארה טראמפ שהחלה להגיש תכנית ב'פוקס ניוז', אם תומכיו יכולים לקוות כי הוא יתמודד שוב והוא השיב: "אכן יש לכם תקווה, אני יכול לומר לך כך, יש לכם תקווה, אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, את המדינה הזו, כולנו חייבים הרבה למדינה שלנו, אבל עכשיו אנחנו צריכים לעזור למדינה שלנו" לאחר פרסום הראיון בפייסבוק, הנהלת פייסבוק הסירה את הראיון.

במהלך הראיון שנמשך 18 דקות, טראמפ דיבר על ג'ו ביידן שמעד שלוש פעמים במדרגות העלייה למטוס חיל האוויר, וכמה 'משעממת' הפכה להיות רשת טוויטר בלעדיו.

הוא דיבר נגד תופעות שונות ברשתות החברתיות, וכביכול כדי להדגיש את דברי הנשיא, פייסבוק שלחה מאוחר יותר דוא"ל לכלתו לארה טראמפ, המזהיר כי "הראיון של לארה טראמפ נחסם מהעמוד שלה משום שהוא הציג את הנשיא טראמפ מדבר ואת הקול של דונלד טראמפ", כזכור טראמפ נחסם מכל הרשתות החברתיות לאחר ה-6 בינואר השנה, אז פרצו תומכיו לבניין הקפיטול בוושינגטון, וניסו לפגוע בסגן הנשיא דאז מייק פנס, ובעוד מספר חברי סנאט. וכתוצאה מכך מספר מפגינים נהרגו כולל שוטר אחד.

טראמפ אמר בראיון כי "הנשיא ביידן יותר ליברלי, ויותר קיצוני ממה שברני סנדרס חשב אי פעם". הוא גם דיבר על גל המהגרים שהגיע מעבר לגבול עם מקסיקו מאז הושבע ביידן, "רבים מהמהגרים החדשים אמרו במפורש כי ביידן היא הסיבה שהם הרגישו חופשיים להגיע באופן בלתי חוקי" אמר טראמפ.

על כך שביידן מעד שלוש פעמים כשעלה למטוס אמר טראמפ: "הבחור הזה (ביידן) נפל שלוש פעמים, הוא לא הצליח לקום, בפעם השלישית הוא לא ידע איפה לעזאזל הוא נמצא, וזה לא היה בחדשות הערב, מלבד כמה רשתות, זה לא היה ברשתות ABC, CBS, NBC, וזה כמעט ולא זכה לסיקור. זה מדהים", טראמפ אמר שזה היה "מצב עצוב" כי "כבר אין לנו חופש עיתונות".

הוא התייחס גם לאופן שבו במהלך הקמפיין נושא האנטר ביידן, בנו של הנשיא הנבחר לא הועלה על ידי התקשורת, טראמפ התכוון לדיווח של תכולת המחשב נייד ישן, שהיה שייך לבנו של הנשיא כולל וידיאו ותמונות מביכות של האנטר ביידן. טראמפ טען כי התקשורת התעלמה מהסיפור לחלוטין. טראמפ טען כי אם הסיפור היה מסוקר היטב, ביידן היה מפסיד את הנשיאות.

"אני חושב שסין מאוד שמחה עכשיו ואני חושב שרוסיה והרבה מדינות אחרות שמחות מאוד, הם מסתכלים על מה שקורה והם לא מאמינים" אמר טראמפ.

באשר לענקיות המדיה החברתית שהיו קשורות גם הן בתרבות הזו אמר הנשיא לשעבר כי "טוויטר נעשתה משעממת מאוד, הרבה אנשים עוזבים את טוויטר". הוא התייחס לאפשרות, עליה כבר דובר בעבר, כי יפתח פלטפורמת מדיה חברתית חדשה. "אז אני חושב שיש מקום למשהו ואני מביא איתי הרבה אנשים, אז נראה", אמר טראמפ.

פייסבוק דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד