כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סוף לסאגה - פרסום ראשון

יהדות התורה ניצחה את הליכוד בבית המשפט

פרסום ראשון: בתום יותר משנתיים של מאבק ממושך בבית המשפט בעתירה שהגיש חה"כ לשעבר מטעם 'הליכוד' כנגד המנדט השביעי של יהדות התורה בבחירות לכנסת ה-21, הבוקר ניתן הפסק שמעניק את הניצחון למפלגה הליטאית

יהדות התורה ניצחה את הליכוד בבית המשפט
עמית הלוי//יצחק פינדרוס צילום: פלאש90

פרסום ראשון: למעלה משנתיים לאחר הבחירות לכנסת ה-21, בבית המשפט המחוזי נידונה עתירה שהגיש חה"כ לשעבר עמית הלוי שטען לזיופים ולכך שהמנדט השביעי שהיה בידי יהדות התורה אמור לעבור לידיו וממילא הזכויות הנגררות.

היום (ראשון) מסרו שופטי בית המשפט המחוזי את הכרעתם בתיק, לפיו הם מאמצים את עמדת 'יהדות התורה' כך שהמנדט והזכויות הנלוות אליו יישארו בידי המפלגה החרדית על פני העותרת מהליכוד.

"נוכח הטעמים שפורטו, ערעור הבחירות העיקרי נדחה. הערעור שכנגד מתקבל באופן חלקי בהתייחס לקלפי מס' 2 בכסרא סמיע. יתרת הערעור שכנגד נמחקת, שכן בהינתן התוצאה האמורה, יתרת הערעור שכנגד אינה נדרשת לתכלית אשר לשמה הוא הוגש, היינו: הותרת תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 כפי שפורסמו ברשומות על כנן", נכתב.

"אשר למישור ההוצאות – לכאורה”, כתבו השופטים, "נוכח התוצאה של דחיית הערעור העיקרי, היה 21 מקום לחייב את המערער בהוצאות. במכלול נסיבות העניין, אני סבורים כי אין מקום לעשות כן. ערעור הבחירות העיקרי לא היה ערעור סרק. הוא הצביע על טעויות בספירת הקולות וברישומם".

"לא מדובר בטעויות שנעשו בזדון", נכתב בהחלטה, "מדובר בטעויות של ספירה ורישום קולות שאף שיש לעשות כל הניתן כדי להימנע מהן, נראה כי בשיטה הקיימת של ספירת הקולות ורישומם קשה עד בלתי אפשרי למונען כליל. לא היה חולק לפנינו שעסקינן בטעויות אנוש שנעשו בתום לב עקב היסח הדעת או מחוסר תשומת לב".

לגבי הקרב על המנדט קבעו: "מאחר שבכנסת ה-21 פער הקולות שהספיק לצורך העברת המנדט העודף השביעי היה קטן ביותר ומבוסס על קולות מעטים, הרי טעויות בספירה וברישום היו עשויות להיות בעלות משמעות מהותית לעניין חלוקת המנדט האמור. על רקע כל אלה, במהלך ההליך לפנינו בוצעה בדיקה ועיון בחומרי בחירות ביחס לקלפיות שהתבקשו על-ידי הצדדים".

למסקנה נקבע בהחלטה שמתפרסמת כאן לראשונה: "הבחינה האמורה הובילה לכך שפער הקולות שהספיק לצורך העברת המנדט העודף השביעי לכאן או לכאן, הצטמצם אף יותר ביחס לתוצאות הרשמיות. בסופו של יום, נותרה בין הצדדים מחלוקת צרה לגבי ספירה ורישום של כ-22 קולות ברמה הכלל ארצית, שהיה בכוחם להשפיע על חלוקת המנדט העודף השביעי. דא עקא, בסופה של דרך התברר כי מחלוקת זו אינה מצריכה הכרעה, נוכח מסקנתנו הנוספת לפיה הוכח ברמה הנדרשת ליקוי היורד לשורש העניין בטוהר הבחירות לגבי קלפי מס' 2 בכסרא סמיע".

בית המשפט הכריע להשאיר את המנדט בידי יהדות התורה, "משמעות הדבר היא כי גם אילו כל טענות המערער במישור ספירת הקולות ורישומם היו מתקבלות, הרי הליקוי במישור טוהר הבחירות הצדיק את פסילת תוצאותיה של קלפי מס' 2 בכסרא סמיע, באופן שהתוצאה היא שאין שינוי בחלוקת המנדטים ובהכרזת הנבחרים הממצאים בנוגע לקלפי מס' 2 בכסרא סמיע התגבשו רק לקראת סוף ההליך".

השופטים מסיימים, "גם ההשפעה של התפזרות הכנסת ה-21 בעקבות הממצאים האמורים ביחס לקלפי זו, התבררה לאשורה רק בשלבים מאוחרים של הדיון לפנינו. עד אז, ההליך נסוב על טענותיו של המערער בנוגע לליקוי של ספירת קולות ורישומם, שכאמור לא היו נטולות בסיס", נכתב בהחלטה.

עמית הלוי יצחק פינדרוס בית המשפט יהדות התורה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד