כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המפלגות הקטנות נפגעות

סקר: נתניהו ולפיד בבחירות ישירות, מה הפער?

סקר מיוחד בדק כיצד הציבור הישראלי היה מצביע כיום אל מול בחירתו בסיבוב האחרון. התוצאות מראות קריסה של גדעון סער וכן פגיעה בימינה ובציונות הדתית בעקבות המו"מ הקואליציוני | וגם, מה הפער בין נתניהו ללפיד בבחירות ישירות?

סקר: נתניהו ולפיד בבחירות ישירות, מה הפער?
לפיד/נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שבשבועות האחרונים הציבור בישראל נחשף באופן יוצא דופן לעמדות המפלגות וכן אל הדיונים והמאבקים מאחורי הקלעים בניסיונות להרכיב ממשלה, מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר בדק האם הציבור היה משנה את הצבעתו מהבחירות האחרונות.

התוצאות מעניינות במיוחד בהבדלים בין המפלגות הגדולות לקטנות, אך מי ששומרת על כוחה יותר מכולן היא 'יש עתיד' של יאיר לפיד כשרק 2% ממצביעי המפלגה הצהירו שיצביעו אחרת כיום.

הסקר בדק כאמור כיצד יצביע הציבור לו הבחירות היו נערכות היום, כשהגישושים להקמת ממשלה בשיאם. לפי התוצאות, 10% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות הצהירו כי ישנו את הצבעתם, מי שמפתיעה עם נתון מחמיא במיוחד כאמור היא יש עתיד שבקרב תומכיה רק 2% הצהירו שישנו את הצבעתם.

מי שמציגה נתון בעייתי היא 'תקווה חדשה' של גדעון סער כש-30% מתומכי המפלגה הצהירו כי לו הבחירות היו מתקיימות היום - הם היו משנים את הצבעתם.

גם 'ימינה' של בנט לא במצב מזהיר כש-26% מתומכי המפלגה הצהירו כי ישנו הצבעתם. וכיצד מגיבים תומכי 'הציונות הדתית' להתעקשות המפלגה שלא לשתף פעולה בממשלה עם מנסור עבאס ורע"ם? ובכן 22% מתומכי המפלגה בבחירות האחרונות הצהירו כי ישנו את הצבעתם לו הבחירות היו מתקיימות כעת.

שאלה נוספת ולא פחות מעניינת שהוצגה בסקר הייתה בסוגיית בחירות ישירות לראשות הממשלה, כשהערכה היא שלו יתקיימו בחירות כאלה, בסופו של דבר הן יהיו בין שני מועמדים: יאיר לפיד ובנימין נתניהו. לפי הסקר, ההפרש בין השניים, לפחות נכון להיום הוא קטן במיוחד. בנימין נתניהו זוכה בסקר ל46.9% מהקולות בעוד יריבו לפיד זוכה ל-43.6%. כאמור מדובר בפער לא גדול בין השניים, אך עדיין יתרון ברור לנתניהו.

מכון הסקרים דיירקט פולס בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד