כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כהוראת בג"ץ

בהצבעה טלפונית: הבוקר מונו 5 שרים חדשים

לאחר סאגת מינוי שר המשפטים בשבוע שעבר, הבוקר התקיימה הצבעה טלפונית ואישור מינוי 5 שרים בנוסף לשר המשפטים. על פי הסיכומים בין חברי הממשלה אושרה זהותם של 5 שרים נוספים. 2 מהליכוד ו-3 מכחול לבן

בהצבעה טלפונית: הבוקר מונו 5 שרים חדשים
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשבוע שעבר סערו הרוחות לאור דרישת בג"ץ למנות שר משפטים למדינת ישראל בכדי למלא את החלל השלטוני שנוצר, כמו כן דרשו בבג"ץ למנות עוד 5 שרים. וזאת למרות חוסר הבהירות הפוליטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החלופי בני גנץ התקוטטו ביניהם בישיבת ממשלה סוערת במיוחד בה העמיד עצמו גנץ לבחירה וההצבעה נדחתה. מיד לאחר ההצבעה העמיד נתניהו את מינויו של השר אופיר אקוניס, והצבעה זו זכתה לרוב והעניינים התגלגלו לעברו של בג"ץ שנתן לצדדים לילה לחזור אליו עם תשובות. בהגיע הבוקר התקפל נתניהו והעניק לגנץ את המינוי.

הבוקר (שני) לאחר שישיבת הממשלה אתמול נדחתה בעקבות האבל הלאומי על אסון מירון, התכנסו שרי הממשלה להצבעה טלפונית להצבעה על זהות שרי הממשלה הנוספים אותם דרש בג"ץ למנות.

על פי הסיכומים בין חברי הממשלה אושרה זהותם של 5 שרים נוספים. 2 מהליכוד ו-3 מכחול לבן.

מהליכוד מונו 2 שרים. שר החינוך יואב גלנט מונה בנוסף לתפקיד שר ההשכלה הגבוה והמשלימה. שר האנרגיה יובל שטייניץ מונה בנוסף גם לשר משאבי המים. משרדים אלו בעלי זיקה למשרדים שבאחריותם והיו בעבר חלק אינטגרלי מהם.

ומכחול לבן מונו 3 שרים. השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מונה בנוסף לשר לשוויון חברתי. שר התרבות והספורט חילי טרופר מונה בנוסף לתפקידו גם לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה. וחבר הכנסת איתן גינזבורג שודרג לתפקיד שר התקשורת

התנועה לאיכות השלטון מגישי העתירות בנושא לבג"ץ אמרו עם מינוי השרים: "דווקא בשבוע שבו קיבלנו תזכורת כואבת במיוחד לחשיבותה של ממשלה מתפקדת, נוכחנו לדעת שבממשלת השיתוק הלאומי רק התערבות של בית המשפט יכולה להביא לניהול המדינה, בממשלה שהפכה את מילוי המקום לעניין של קבע. צר לנו שרק לאחר שבועות ארוכים של שיתוק בעבודת הממשלה מונו היום השרים, ואנו מקווים כי בעקבותיהם ימונו גם יתר בעלי התפקידים החיוניים, ובראשם פרקליט המדינה".

בג"ץ שר משפטים שרי ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד