כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הטלטלה הפוליטית

צפו: נשיא המדינה הטיל את המנדט על לפיד

נשיא המדינה ראובן ריבלין מודיע כעת בשידור חי כי הוא מטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד | "מתמונת הממליצים עולה בבירור שלחבר הכנסת יאיר לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת"

צפו: נשיא המדינה הטיל את המנדט על לפיד
ראובן ריבלין צילום: חיים צח לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע הערב (רביעי) כי הוא מטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד, זאת לאחר שאמש הודיע בנימין נתניהו כי הוא נכשל במאמציו להקים ממשלת ימין. לדברי ריבלין ללפיד הסיכוי הגבוהה ביותר להקים ממשלה.

הבוקר נפגש ריבלין עם יאיר לפיד ועם נפתלי בנט שהמליץ שוב על עצמו, שלאחר מכן הוא קיבל המלצות משאר סיעות הכנסת, בהן זכה לפיד לרוב ממליצים. בהצהרת הנשיא הערב הוא ציין כי חלק מהשיקול היה לאחר שבנט הביע את רצונו בממשלה יציבה שתשרת את אזרחי ישראל, "והבהיר כי אינו פוסל את האפשרות להקים ממשלה עם חבר הכנסת יאיר לפיד", כך לדבריו.

"השיקול המרכזי שעל נשיאי ישראל לשקול בקבלת ההחלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה – הינו למי יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת החדשה", אמר הנשיא והסביר כי "מתמונת הממליצים עולה בבירור שלחבר הכנסת יאיר לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, אם כי הקשיים רבים. בנסיבות אלו החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק, ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות, בלא שנוצלו כל האפשריות להקמת ממשלה".

עוד רמז ריבלין כי ייתכן והמנדט יעבור לאדם שכלל לא יכהן תחילה כראש הממשלה אלא בנט יקבל את הרוטציה, "בין אם תהיה זו ממשלה שהוא יעמוד בראשה בתחילה, ובין אם זו תהיה ממשלה שיעמוד בראשה מועמד אחר תחילה, והוא יכהן בה בתחילה כראש ממשלה חליפי. אמרתי לו כי לא רבים זכו להגיע למעמד הזה, שבו מוענק להם המנדט להרכבת ממשלה בישראל, ושאני בטוח שעבורו זהו רגע שאוצר בתוכו חשיבות, ואחריות לאומית מהמעלה הראשונה".

ראובן ריבלין יאיר לפיד המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד