כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין לו מנדט

סקר: זה מה שחושבים רוב מצביעי 'ימינה' על ממשלת שינוי

בפילוח תשובות של משתתפי סקר מיוחד של מכון הסקרים 'דיירקט פולס' בקרב בוחרי ימינה, עולה כי הרוב, 61.82% מביעים התנגדות למהלך של הצטרפות נפתלי בנט לממשלה יחד עם לפיד ללא הליכוד, הציונות הדתית והחרדית

סקר: זה מה שחושבים רוב מצביעי 'ימינה' על ממשלת שינוי
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ממשיכים במאמציהם להקים ממשלת 'אחדות' בראשותם, נפנו במכון הסקרים 'דיירקט פולס' לערוך סקר מיוחד עבור תכניתו של עופר חדד בחדשות 12.

משתתפי הסקר נשאלו: "האם אתם תומכים או מתנגדים למהלך של הצטרפות נפתלי בנט להקמת ממשלה עם יאיר לפיד ומפלגות האופוזיציה, ללא הליכוד, הציונות הדתית והחרדים?".

בפילוח תשובות כלל משתתפי הסקר עולה כי הרוב, 50.1% הביעו תמיכה במהלך, אל מול 45.8% מתנגדים. 4.1 טרם גיבשו דעה על מהלך שכזה.

בפילוח תשובות משתתפי הסקר מקרב בוחרי ימינה, התמונה מתהפכת. הרוב, 61.82% מביעים התנגדות למהלך שכזה, 9.09% לא גיבשו עמדה. ורק 29.09% הביעו תמיכה.

בנוסף התבקשו הנסקרים להביע את חוות דעתם האם ממשלת האחים בנט - לפיד תצליח למלא את ימיה או תתפרק בטרם עת, כמו גם האם ממשלה שכזו בכלל תקום.

22% מהנשאלים השיבו כי ממשלה שכזו כלל לא תצליח לקום, 16% העריכו כי הצדדים יגיעו להסכמה ביניהם, אך ממשלה שכזו לא תעבור את משוכת האישור בכנסת.

בנוסף, 31% העריכו כי ממשלה שכזו תמלא את רוב תקופתה. ו-23% הימרו כי הממשלה תתפרק בבוא העת של לפיד להחליף את בנט בתפקיד ראש הממשלה.

מכון הסקרים דיירקט פולס יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד