כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שיחת היום

הצצה: הסעודה ששלח הרבי מבעלזא ל'זכרון משה'

שיחת היום כבר שבוע ימים ב'זכרון משה' בירושלים היא סעודת עניים שמשגרים בחצר בעלזא לבית המדרש עבור הנזקקים והגלמודים לצד עמלי תורה לקראת חתונת נכדו של הרבי מבעלזא. 'בחדרי חרדים' על הסעודה שהתקיימה בביתו של הרבי בכל השנים ועברה בשנה שעברה לבית המדרש המיתולוגי בגאולה

הצצה: הסעודה ששלח הרבי מבעלזא ל'זכרון משה'
סעודת עניים של בעלזא בזכרון משה צילום: באדיבות המצלם

בעולם החסידות ובחצרות האדמו"רים נהוג לערוך קודם חתונת הצאצאים סעודת עניים הנקרא "סעודת עניים – ארימע חתונה" בו מתקבצים אנשים שאין להם, וסועדים על שולחן בעלי השמחה, חלקם נוהגים לתת מתנת יד הגונה בנוסף או בנפרד ובשנים האחרונות הסעודה הוסבה לסעודת תלמידי חכמים. 

בחצר חסידות בעלזא במשך שמונה השנים האחרונות מאז התחתן נכדו הבכור של הרבי מבעלזא, קיימו סעודת עניים ותלמידי חכמים. הרב יוסלה גוטפרב מדמויות ההוד של בית המדרש 'זכרון משה' בירושלים היה מארגן באופן תדיר אוטובוס לסעודת עניים בחצר בעלזא הנערכת יומיים לפני החתונה, הוא היה מעדכן את המוזמנים לסעודה והם היו מתייצבים בשעה שנקבעה לסעודה הגדולה.

ומאז המשיך הנוהג המבורך גם בשמחות של שאר הנכדים, הגיע אוטובוס לבית הכנסת המיתולוגי "זכרון משה" הפועל 24 שעות ביממה ומשום כך מושך אל תוכו גלמודים וחסרי בית, וכן עמך בית ישראל הזקוקים זה לזה, ורבים מהם נסעו אחר כבוד אל עבר קריית בעלזא בכדי להשתתף ע"פ הזמנתו של האדמו"ר מבעלזא במעמד "סעודת עניים – ארימע חתונה" כשהאדמו"ר משתתף בראשו ובנו המחותן מחלק בעצמו מנות אישיות לסועדים, כנהוג מקדמת דנא בחצרות הצדיקים זה שנות דור.

מאז שנה שעברה עקב מגפת הקורונה שחתונת בעלזא נערכה באופן מצומצם הודיעו בבעלזא לר' יוסלה גוטפרב שהם ישלחו סעודה כיד המלך לעניי ירושלים המוצאים מחסה בין כותלי בית המדרש זכרון משה, ואף יחד עם זאת שלחו סכום כסף גדול לחלקם בין העניים ובין עמלי תורה נזקקים שמצבם הכספי הסודי מגיע בסתר לאוזני ר' יוסל.

גם השנה, כבר שבוע ימים עברה השיחה מפה לאוזן בין עמלי תורה ונזקקים (שנורר'ס) בנוגע ל"מעטפות" המיוחדות שיגיעו ביום ראשון ל"זכרון משה" יחד עם סעודה כיד המלך לכבוד חתונת נכדו השביעי של הרבי מבעלזא, כל אחד סידר וקבע את יום ראשון בשעה 13:00 בצהריים לשעה בו יגיע ויראה נוכחות בזכרון משה בכדי ליטול חלק בסעודה.

ואכן, אתמול (ראשון) נערכה בצהריים התקיימה הסעודה המדוברת ב'זכרון משה' כשהמוני נזקקים, גלמודים וחסרי קורת גג קיבלו הודעה מיוחדת מר' יוסל על כך שהם מוזמנים בשליחות האדמו"ר מבעלזא לבוא לסעוד ולהשתתף בשמחת בית צדיקים כשלאחר מכן חולק מעטפה מיוחדת ובו סכום הגון לצדקת עניי ירושלים.

במקביל ערכו בערב בחצר בעלזא סעודת תלמידי חכמים לאברכי המתיבתא שסעדו במחיצת האדמו"ר במשך שעה ארוכה. 

חתונת בעלזא סעודת עניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד