כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בגלל המשפיע החסידי

חשיפה: אדמו"רי המועצת סירבו לגנות ההפגנות נגד הרכבת הקלה

מזכיר המועצת החסידית ביקש להחתים את האדמו"רים נגד הפגנות העדה החרדית למניעת מעבר הרכבת הקלה בבר אילן – אך שורה של אדמו"רים דחו את היוזמה, זאת לאור דבריו החריפים שנשא המשפיע החסידי הגה"צ רבי צבי מאיר זילברברג בעצרת על אסון מירון

חשיפה: אדמו"רי המועצת סירבו לגנות ההפגנות נגד הרכבת הקלה
העבודות בבר אילן צילום: יצחק כרמלי

ההפגנות התכופות שמקיימת העדה החרדית בחודשים האחרונים מעוררות שיח ציבורי נרחב, כשיש את מי שמעודדים אותם במניעת מעבר הרכבת הקלה בציר בר אילן ע"י ההפגנות הרבות, אלא שיש גם מי שרואה זאת בעין לא טובה, ואף ניסה לאחרונה לפעול למנעם.

'בחדרי חרדים' חושף, כי לאחר שורה ארוכה של הפגנות שקיימה העדה החרדית בבר אילן נגד מעבר הרכבת הקלה ברחוב, ניסה מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הרב יעקב ולצר, לפעול בקרב שורה של אדמו"רים, ולהנפיק מכתב החתום ע"י חברי המועצת בו הם מגנים את ההפגנות.

אך ל'בחדרי' נודע, כי היוזמה נכשלה ונפסלה מיד בתחילתה ע"י שורה של אדמו"רים מרכזיים במועצת, כשמספר סיבות הביאו לדחיית היוזמה. אחת הסיבות לכך הייתה – הימנעות מגינוי נחרץ להפגנות כדבר שלילי. אך ל'בחדרי' נודע כי הסיבה המרכזית שהביאה כמה אדמו"רים מרכזיים במועצת לדחות את הרעיון על הסף, היתה דווקא דבריו של המשפיע החסידי הגה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, שפורסמו כאן בשבוע שעבר.

האדמו"רים שיגרו שליח שיבדוק עם המשפיע החסידי הנודע את פשר התנגדותו הנחרצת לסלילת הרכבת הקלה בציר בר אילן בבירה, והנימוקים שהביא עמו השליח גרמו לאדמו"רים להתרחק מגינוי ההפגנות.

כזכור, הגה"צ רבי צבי מאיר זילברברג קיים עצרת בשבועות האחרונים על אסון מירון, שם זעק בקול בוכים והתריע על הקלקול הרב שתביא עמה הרכבת הקלה לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים בשכונות החרדיות. המשפיע החסידי הסתובב במהלך דרשתו אל ארון הקודש ונשא דברים חריפים מאוד בגנות הרכבת הקלה.

הרכבת הקלה רבי צבי מאיר זילברברג יעקב ולצר ירושלים, בר אילן הפגנות בר אילן מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד