כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ממתינים לאוחנה

בדרך לעימות: מינוי ראש הימ"מ מטלטל את המשטרה

המועמד של שבתאי ממתין לאישור אוחנה. חילוקי דעות סביב המינוי הצפוי של תנ"צ נ' למפקד מרחב נגב. אחרי דיונים סוערים, ההחלטה הסופית עברה לשולחן השר

בדרך לעימות: מינוי ראש הימ"מ מטלטל את המשטרה
אמיר אוחנה עם קובי שבתאי צילום: באדיבות המצלם

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, מעוניין למנות את מפקד הימ"מ לתפקיד מפקד מרחב נגב, אך נתקל בסימני שאלה מכיוון מפקד המחוז הדרומי ובכירים נוספים שסבורים כי המועמד אינו מתאים. עדיין לא ברור כיצד יפעל השר אמיר אוחנה כשיצטרך לאשר את המינוי, מכיוון שהקצין המיועד אמנם מנוסה בלחימה בטרור, אך מעולם לא עסק ב"שיטור קלאסי" ולא פיקד על תחנת משטרה. כך דווח ב'ישראל היום'.

עד כה חתם אוחנה על כל מינויי הקצינים הבכירים שהמליץ בפניו המפכ"ל, שאותו מינה לפני כחצי שנה, אולם היחסים בין השניים הצטננו לאחרונה על רקע תפקוד המשטרה בפרעות שהתרחשו ברחבי הארץ. ל"ישראל היום" נודע כי כעת נוסף למתיחות גם נושא מינוי תת-ניצב נ' למפקד מרחב נגב.

לפני כשבועיים העלה שבתאי את שמו של נ' בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. מקור מספר כי בדיון נמתחה ביקורת על הבחירה, לנוכח העובדה שלנ' אין היכרות עם המחוז הדרומי ויחידותיו ועם מחוללי הפשיעה שבו.

את שירותו החל נ' כלוחם ומפקד ביחידת שלדג. ב-1999 התגייס לימ"מ וביצע שורת תפקידים מורכבים ורגישים ביחידה עד שמונה למפקדה. מרחב נגב חולש על באר שבע, נתיבות, ערד, אופקים, דימונה ורהט ומתמודד עם התפשטות הפשיעה באזור ובפזורה הבדואית.

גורם המכיר את המחוז הדרומי הסביר כי: "קיים חוסר נוחות גדול מהמינוי, למרות שנ' איש מצוין. ברור שהיינו מרגישים יותר נוח עם אדם שמכיר את המחוז והמרחב. הטענות שעולות מצד גורמים כאלה ואחרים בדבר המינוי מופרכות".

גורם בכיר במטה הארצי טוען כי המינוי של נ' זוכה לתמיכת מפקד המחוז. לדבריו: "מפקד הימ"מ הוא גיבור ישראל שהוביל אלפי פעילויות בתחום מאבק המשטרה בפשיעה ובסיכול הטרור. מינויו אינו תקדים: בעבר מפקדי ימ"מ מונו למפקדי מרחבים ואף מחוזות".

קובי שבתאי אמיר אוחנה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד