כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"האוהל במירון רעד"

הרבי מסאטמר חשף את מטרת ביקורו במירון והחסידים פרצו בריקוד. צפו

האדמו"ר מהר"א מסאטמר אמר כי הוא רוצה לנסוע למירון ולהגיד בשם אלפי חסידיו שהיו עמו ביחד בשבת פקודי במירון בשנת תשע"ו: "ברוך שעשה לנו ניסים במקום הזה". הרבי אמר כי האוהל כולו רעד וכי "לא טוב לחשוב מה היה עלול לקרות שם"

הרבי מסאטמר חשף את מטרת ביקורו במירון והחסידים פרצו בריקוד. צפו
הרבי מסאטמר צילום: בחצרות סאטמר

האדמו"ר מהר"א מסאטמר אמר אמש (ראשון) במעמד 'סיום מסכת יבמות' שנלמדה על ידי 'חבורת יסודי התורה' שהתקיים בווילאמסבורג, כי הוא רוצה לנסוע למירון ולהגיד בשם אלפי חסידיו שהיו איתו על ציון הרשב"י בשבת פרשת פקודי בשנת תשע"ו: "ברוך שעשה לנו ניסים במקום הזה".

הרבי פתח את דבריו על עצם הנסיעה. "אי"ה מחר אני נוסע לארץ ישראל לביקור בזק. אני נוסע לאתרא קדישא מירון. לציון המצוינת של התנא האלוקי".

לדברי האדמו"ר, "כבר תקופה ארוכה שיש לי השתוקקות לנסוע למירון. כולם יודעים כי כבר תקופה ארוכה שלא התאפשר לנסוע לארה"ק. אבי ז"ל (בעל ה'ברך משה מסאטמאר. י.ש.) נהג להגיד 'הלוואי והייתי יכול לנסוע למירון ללא רעש וללא קהל'. אני גם נוסע אי"ה מחר לארה"ק ללא רעש כדי להיות על ציון הרשב"י השבוע".

"אוחז בי אימה ופחד. אמרתי היום 'מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קודשו'. המילים חשמלו את כל גופי. 'מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קודשו'", אמר הרבי בהתרגשות.

כאן חשף האדמו"ר בפני חסידיו את הרהורי ליבו בנוגע לביקור המתוכנן במירון: "אני נזכר בשבת פרשת פקודי בשנת תשע"ו כשהיינו במירון. הייתה התרוממות הנפש ושבת שכולה רוחניות. כל היהודים שהיו שם עברו שבת עם רגשי קודש, עם הרגשים מיוחדים".

אני נזכר כי כשהתייצבנו לתפילת שמונה עשרה, באוהל הגדול שהוקם על מבנה בהר מירון. האוהל כולו רעד".

לאחר האסון שהיה בל"ג בעומר האחרון, התבוננתי קצת וחזרתי לחשוב על השבת ההיא שעברה עלינו במירון. התחלתי לחשוב מה היה שם - ניסים ונפלאות שהאוהל לא קרס. לא טוב לחשוב מה היה עלול לקרות כשציבור כל כך גדול של יהודים התכנסו ביחד".

כאן גילה האדמו"ר למאות הלומדים את סיבת ביקורו: "יש לי הרגשה שאני צריך ללכת למירון ולהגיד בשם כל הקהל שהיה שם באותה שבת - 'ברוך שעשה לנו ניסים במקום הזה'. רק זכותו של התנא הקדוש רבי שמעון - עמדה לנו. שהדבר התעקם ושוב התיישר".

אני נוסע לארץ ישראל וכפי שאמרתי, אני נוסע רק למירון. מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קודשו. אני מקווה שאוכל להגיד כמה פרקי תהילים באתרא קדישא ולהתפלל על הציון הקדוש, בשבילי, בשביל משפחתי, ובעבור כל אנשי שלומנו. ולכל הלומדים של חבורת יסודי התורה וגם ללומדי חבורת תורתך שעשועי".

אני רוצה לבקש מהעסקנים שיסדרו מי שרוצה לשלוח 'קוויטל' לתנא הקדוש רבי שמעון. מי מחפץ בכך - שיסדר את זה מולם. אפשר לשלוח את זה היום כדי שכשנהיה שם, ה'קוויטלעך' יהיו שם כבר".

"ה' ישמור צאתנו ובואנו. שניסע בשלום, נגיע בשלום ונחזור בשלום. ולפעול כל מילי דמיטב לכל אנשי שלומנו ולכל עם ישראל, והשי"ת יעזור שנזכה לקבל את פני משיח צדקנו במהרה בימינו אמן", סיים הרבי בקול שנשנק מבכי.

עם סיום דבריו של האדמו"ר ולאחר בקשתו מעסקני החסידות לסדר שליחת 'קוויטלעך' להזכרה על ציון הרשב"י במירון - פרצו לומדי החבורות בריקוד סוער: "לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי...".

מהרא מסאטמר ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד