כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאמין בפתרון 2 המדינות

שר החוץ מבהיר: ארה"ב מחויבת למלא את כיפת ברזל

בעקבות ביקורו של שר הביטחון גנץ בארה"ב נשאל שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן על יחסה של מדינתו לישראל בפרט לאור חילופי השלטון המסתמנים: "נעבוד, כמו תמיד, עם מי שממשלת ישראל תהיה" | בנוסף, תמך על זכותה של ישראל "להגן על עצמה מפני התקפות הטרור"

שר החוץ מבהיר: ארה"ב מחויבת למלא את כיפת ברזל
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן מצהיר כי ארה"ב מחויבת לחידוש טילי כיפת ברזל.

"שר הביטחון הישראלי היה בוושינגטון רק בשבוע האחרון," אמר. "אנו עובדים עם הישראלים כדי להבין היטב את צרכיהם ופועלים מול הקונגרס, והכי חשוב, כדי לוודא שנוכל להבטיח את המימון לזה. זה בבדיקה אקטיבית מאוד ואנחנו מצפים לעבוד עם הקונגרס כדי לוודא שזה יקרה".

כשנשאל אם ממשל ביידן מכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן, אמר בלינקן: "כעניין מעשי, לישראל יש שליטה ברמת הגולן, ללא קשר למעמדה החוקי, וזה יישאר ככה, אלא אם סוריה כבר לא תהווה איום על ישראל".

באשר למבצע "שומר החומות", אמר בלינקן כי "זה לא מקובל, אף מדינה לא תקבל טפטוף רקטות ללא הבחנה נגד אזרחים ולא תעשה משהו בנידון, תמכנו בתוקף בזכותה של ישראל להגן על עצמה, להגן על אנשים מפני התקפות הרקטות חסרות הבחנה הללו, כדמוקרטיה, לישראל יש גם חובה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע נפגעים אזרחיים בעזה".

"חמאס עוסק בטרור, נקודה". הוסיף. "ארגון טרור שנשבע באמנה משלו להשמיד את ישראל, לשגר ללא הבחנה טילים נגד אזרחים ישראלים, לישראל הזכות להגן על עצמה מפני התקפות אלה. ואנחנו עמדנו בתוקף לצידם".

בלינקן דיבר גם עם מייק אלן מאקסיוס ב-HBO, ונשאל על האפשרות שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. "אני לא עושה פוליטיקה, אני מתמקד במדיניות, אז נראה" אמר. "אנחנו נעבוד, כמו תמיד, עם מי שממשלת ישראל תהיה".

כשנשאל על התנגדותו של בנט לפיתרון שתי המדינות, אמר בלינקן: "הנשיא שלנו היה ברור מאוד לגבי זה. אנו רואים בפתרון שתי מדינות את הטוב ביותר וככל הנראה האמצעי היחיד להבטיח כי בהמשך ישראל תישאר לא רק מדינה בטוחה אלא מדינה יהודית ודמוקרטית, ולפלסטינים תהיה המדינה לה הם זכאים. אבל התנאים כרגע אינם בשלים".

בלינקן גם אמר כי הממשל "מתקדם במהירות" עם מינוי שליח מיוחד למאבק באנטישמיות.

אנתוני בלינקן כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד