כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מביא מחלוקת וכפירה

הרבי מויז'ניץ בתקנה: מי שיש לו 'בומבה' בלי אישור, לא יעלה לתורה

"המכשיר הטרף שהוא בומבה, מביא מחלוקת וכפירה בקב"ה. מי שלא מסנן את המכשיר שלו, לא יורשה לקבל עליה לתורה ולגשת לעמוד התפילה" כך קבע הרבי מויז'ניץ בשיחה לחסידיו | ומה הניגון שהרבי ביקש להחליף, תוך כדי שהחסידים ליוו אותו הביתה לרגל יציאתו לחלדודנא?

הרבי מויז'ניץ בתקנה: מי שיש לו 'בומבה' בלי אישור, לא יעלה לתורה
המחאה בבני ברק צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ המשיך השבוע במתקפה החריפה נגד מכשירים שאינם מאושרים  ובשבת האחרונה פרשת קרח בעת סעודה שלישית לפני אלפי החסידים קודם צאתו למנוחה בעיירת חלדודנא, שם ישהה בחודש הקרוב, תיקן כמה תקנות בנושא.

"ראש חודש תמוז, חודש העיניים צריך לחדש את העיניים, מחלוקת מגיעה רק כי אין שמירת עיניים, ופה נקי. חטפנו כאלה מכות בשנה האחרונה קורונה, מירון, ואסון קרלין, רואים שזו יד מכוונת מן השמים". אמר הרבי מויז'ניץ.

"כתוב בתורה, ולא יהיה ערוות דבר ושב מאחוריך. יש כאלה שאומרים שזה רק מדובר אצל נשים אבל לא אצל גברים אז בפרוש לא. מי שמחזיק מכשיר טרף - בומבה, שאפשר להסתכל שם בכל המקומות הטמאים רח"ל, זה מביא מחלוקות וכפירה, כל אחד צריך להתקומם מכזה מכשיר טמא, זה מזיק ומחלל את נפש האדם. לדברים אחרים יש חיסון, אולם למכשיר הטרף הזה אין חיסון". זעק הרבי.

"אין לי ברירה, אבל אני אגיד עכשיו דבר, יכול להיות שיהיו אנשים אצלנו שיכאב להם קצת, אבל אין לי ברירה, היה עצרת השבוע בב"ב, נגד חנות שמוכרת כלים טמאים. זה נוגע לכל החסידים, צריכים לדעת, מהיום והלאה, לכל מי שיש בומבה, ואין לו הכשר מוועדת התקשורת של ויז'ניץ, לא יקבל מהיום והלאה לא עלייה לתורה ולא לגשת לעמוד".

הרבי הכריז כי "הרב סבו יו"ר ועדת התקשורת, תהיה לו רשימה, ורק לפי הרשימה יהיה מותר לו לגשת לעמוד בשליח ציבור כל הגבאים ישאלו את הרב סבו, וכך יהיה רשימה בכל בית מדרש אצל הגבאים, למי מותר ולמי אסור לקבל עליה".

הרבי דיבר על ההרס והחורבן שגורמים הכלים הטמאים ואמר, "אנשים יכולים ללכת למקווה כל יום קודם התפילה, אבל במשך היום מטמאים את העיניים, היום בלילה לכל מי שיש כלים, שייגש לרב סבו, להירשם, ויקבלו היתר".

כאן סיפר האדמו"ר מרחשי ליבו ותמה: "חשבתי לעצמי, מדוע כשיש פצצה ברחוב מזמינים מיד משטרה, וכשיש בומבה  - אייפון שזה גם פצצה, לא מפחדים מהבומבה?".

הרבי הודיע כי שוב ידביקו בכל בתי המדרשות את ההוראות, "אין לנו ברירה, אבל זה מאוד חשוב" הדגיש הרבי.

בסיום ליוו החסידים את הרבי הביתה בשירה, באמצע הרבי ביקש שישירו "כי בשמחה תצאון" של חב"ד, לרגל ג' תמוז יום היארצייט של הרבי מליובאוויטש זצ"ל שחל באותו לילה.

הרבי מויז'ניץ מכשירים לא מאושרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד