כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"על מי אתם עובדים?"

שר הדתות: "אם בני יתחתן עם גיורת צה"ל - זה כבוד"

לאחר שש"ס ו'יהדות התורה' הגישו הצעות אי-אימון בממשלת השינוי, שר הדתות מתן כהנא הגיב והתייחס לנושאי דת-ומדינה, כשבנושא הגיור אמר כי אם הבן שלו יתחתן עם מגוירת צה"ל, הוא יראה בזה כבוד: "אני אהיה גאה" | בנוסף תקף את החרדים: "על מי אתם עובדים?" • צפו

שר הדתות: "אם בני יתחתן עם גיורת צה"ל - זה כבוד"
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחלק מהמתיחות הגדולה בין שני הצדדים, היום (שני) שר הדתות מתן כהנא מ'ימינה' הגיב להצעת אי-אמון בממשלה של סיעות ש"ס ו'יהדות התורה', ותקף את שתי המפלגות.

"השיטה שלכם היא הכול או כלום", תקף כהנא במליאת הכנסת. "מלחמת חורמה על כל סעיף וסעיף. מבחינתכם אתם נלחמים על כל דבר בכל הכח, לא מוכנים לבדוק שום דבר אחר או לנסות להגיע להסכמות".

"כמו שאמר לי אחד מחברי הכנסת החרדים: 'אנחנו נלחמים על כל מילימטר של הסטטוס קוו ומשאירים לקב"ה את השאר'", הוסיף שר הדתות.

לאחר מכן התייחס לסוגיות דת-ומדינה, ובין היתר על הגיור אמר: "בואו נדבר על גיור: אנחנו יודעים מה אתם חושבים על גיור הרבנות הראשית. אחד מכם צעק בפאנל שהשתתפתי בו: 'חיילת שהתגיירה בצבא - שיקסע".

"אני אהיה גאה אם הבן שלי יתחתן עם מי שהתגיירה בגיור צה"לי - אני אראה בזה כבוד גדול ואראה בזה חלק מקיבוץ הגלויות של עם ישראל", אמר.

"על הבמה הזו התחננתי לפניכם לחוקק חוק גיור ממלכתי ברוח מתווה ניסים", אמר ותקף: "הרב דרוקמן תמך בו. אבל חברי כנסת שקוראים לעצמם "הציונות הדתית" התנגדו. כרגיל, הכול או כלום. אם זה לא בדיוק מה שאתם רוצים אתם שורפים את המועדון".

"בממשלה הקרובה בעז"ה היהדות תהפוך להיות גורם מאחד ולא מקטב. נקדש שם שמיים, נרבה יהדות ונעשה את זה בהבנה ובהסכמה רחבה", סיכם.

מתן כהנא גיור צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד