כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אסון כבד בשכונה היהודית

מיאמי: הרוג בקריסת המבנה; גורלם של מספר יהודים עדיין לא ידוע

בקריסת המבנה שהתרחשה לפנות בוקר במיאמי בלב שכונה יהודית לפחות אדם אחד נהרג ומספר נוספים נפצעו. חשש ללכודים נוספים תחת ההריסות. צוותי הצלה פועלים בשעות אלו במקום | לפי הדיווחים, אין מידע עדיין לגבי גורלם של עשרות יהודים ששהו במבנה | תיעוד

מיאמי: הרוג בקריסת המבנה; גורלם של מספר יהודים עדיין לא ידוע
המבנה שקרס צילום: משטרת מיאמי

לפחות אדם אחד נהרג בקריסת מבנה רב קומות בבעלות יהודים בפרבר מיאמי סרפסייד, פלורידה, לפנות בוקר (חמישי). גורלם של עשרות יהודים ששהו במקום עדיין לא ידוע.

הבניין בן 12 הקומות בשם מגדלי צ'מפליין ממוקם בשדרת קולינס 8777, ליד רחוב 88, בלב אחת השכונות היהודיות ביותר במיאמי, הבוקר כאמור הבניין קרס וקבר תחתיו לפחות אדם אחד.

על פי משטרת מחוז מיאמי-דייד, 80 יחידות חילוץ היו במקום. הרשויות דיווחו על "קריסת חלקית של מבנה". תושב הבניין סם ברוק, אמר לרשת NBC מיאמי. "איבדתי הרבה חברים, חלק מהבניין נראה פנקייק".

עדי ראיה סיפרו לתקשורת המקומית, כי אנשים תקועים בתוך המגדל הדרומי של הבניין. צוותי הצלה פועלים בשעות אלה להוצאת אנשים מהריסות. בתיעוד שפורסם בחשבון הטוויטר של משטרת מיאמי ביץ' נראו הריסות עם פסולת שנפלה ממרפסות הבניין. הסיבה לקריסה אינה ידועה. לפי הדיווחים, לפחות אדם אחד נהרג באירוע, ושמונה בני אדם נוספים נפצעו. כמו"כ קיים חשש שאחרים לכודים בהריסות.

אדם שגר בבניין הסמוך תיאר את מה שקרה לתקשורת המקומית: "הבניין רעד ואז הסתכלתי דרך החלון ולא יכולת לראות, חשבתי שזה היה כמו סערה או משהו שנכנס פנימה, כשהאבק התבהר, שני שליש האחורי של הבניין נעלם, זה פשוט קרס".

תיעוד מזירת האסון במיאמי

מתנדבי ארגון הצלה של דרום פלורידה הגיעו למקום ועובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מפקד כוחות הכיבוי וההצלה של מיאמי דייד.

אתר 'Yeshiva world news' מדווח, כי מספר אנשים עדיין נעדרים, אך מספרם המדויק אינו ידוע. מידע לגבי לפחות 8-9 אנשים יהודים שהיו בבניין, לא ידוע.

ארגון 'חסד של אמת' עם הרב מרק רוזנברג נמצאים גם הם במקום, ועובדים עם הרשויות המנסות לאתר נעדרים.

נא להתפלל לרפואת:

חיים בן שרה.
מלכה בת שרה רחל.
ישראל צבי יוסף בן טויבה.
צבי דניאל בן יהודית.
איטא בת מרים.

אתר Jerusalem post מדווח, כי כ-2,500 יהודים אורתודוכסים התגוררו בסורפסייד בשנת 2018, מעבר לרחוב שוכנות שפע של מסעדות כשרות וחנויות מכולת בבעלות יהודים.

 

הקריסה התרחשה במרחק הליכה ממלונות פופולריים באזור כמו 'ארבע העונות', גרנד ביץ' וסנט רג'יס.

מיאמי קריסת מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד