כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין מי שיאמר קדיש

בבית הכנסת החליטו: הערב לעילוי נשמת המשפחה שנהרגה • צפו

מיזם זיכרון יהודי ראשון לכבודם של בני המשפחה שנהרגה בקריסת הרכבל באיטליה. בבית הכנסת באלעד החליטו להקדיש את ההתוועדות לעילוי נשמתם ולעורר את הציבור להקדיש גם

בבית הכנסת החליטו: הערב לעילוי נשמת המשפחה שנהרגה • צפו
לעילוי נשמת ההרוגים צילום: באדיבות המצלם

בעקבות אסון קריסת הרכבל באיטליה בהם נהרגו 14 בני אדם ובתוכם משפחה שלמה בת 4 נפשות מלבד בנם הקטן שאינו מכיר כל קשר לדת, הבינו כי אין מי שיאמר קדיש על המשפחה והחליטו בבית כנסת בית ישראל באלעד, להקדיש את ההתוועדות הערב, יום הילולת אור החיים הקדוש, לעילוי נשמתם.

זהו מיזם הזיכרון היהודי הראשון לכבודם, וזאת במטרה לעורר מודעות בקרב הציבור להקדיש עבורם פעולות לעילוי נשמת המשפחה שנהרגה.

שמות בני המשפחה: טל פלג בירן בת אסתר פלג, טום בירן בן טל פלג, עמית בירן בן מרים בירן, יצחק כהן בן אסתר כהן.

ההתוועדות לעילוי נשמת המשפחה. קרדיט: באדיבות המצלם.

כזכור ביום ראשון ה-23.5 אירעה תאונת רכבל קשה מעל הרי האלפים בצפון איטליה, שבה נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים וילד ישראלי נוסף, בן 5, אשר נפצע באורח קשה מאד וטופל בבית החולים.

האסון התרחש כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

באסון נהרגו עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, והתגוררו בפאביה שבצפון איטליה ובנם תום בירן בן השנתיים. בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים.

לעילוי נשמת התוועדות חסידית אסון הרכבל באיטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד